شناسهٔ خبر: 39127456 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سرکشی کرونا به ۲۰۳ کشور جهان

ویروس مرگبار کرونا تاکنون ساکنان ۲۰۳ کشور جهان را درگیر خود کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به حدود ۸۰۶ هزار نفر رسید. ۱۷۸ هزار مبتلا بهبود یافته و بیش از ۴۲ هزار نفر جان باخته اند.

کرونا هم چنان در اروپا هم در حال گسترش است. شمار جان باختگان در ایتالیا از ۱۲ هزار نفر بیشتر شده است. تعداد افرادی هم که در این کشور به کرونا آلوده شده اند به ۱۰۶ هزار نفر رسیده است.

در اسپانیا شمار مبتلایان به ۹۵ هزار و جان‌باختگان به ۸۴۶۴ تن رسید. در آلمان ۷۲ هزار نفر، در فرانسه ۵۲ هزار نفر و در انگلیس ۲۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

در آلمان دولت تشدید برنامه‌های سختگیرانه را در دستور کار دارد. مجلس این کشور قصد دارد برای افرادی که تجمع بیش از ۳ نفر را ایجاد کنند جریمه ۵۰۰ یورویی وضع کند.

آمریکا همچنان با افزایش مبتلایان به کرونا ویروس روبروست. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۴ هزار ابتلا در آمریکا ثبت شده و تعداد بیماران در این کشور به حدود ۱۸۸ هزار نفر افزایش یافته است. آمار جان باختگان بر اثر کرونا در آمریکا هم به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا ایالت اوهایو را به علت شیوع ویروس کرونا منطقه فاجعه زده اعلام کرد و گفت: ۲ هفته بسیار سخت و دردناک پیش رو خواهیم داشت. ترامپ که هفته‌های گذشته با تمسخر درباره ویروس «کووید۱۹» و خطر آن صحبت می‌کرد، این بیماری را «مسئله مرگ و زندگی» دانست.

بلومبرگ گزارش داد بیمارستان‌های آمریکا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را که درباره کرونا در این کشور اطلاع رسانی کنند، اخراج می‌کنند.

رویترز به نقل از برخی مقامات اعلام کرد «ذخایر راهبردی ملی» تجهیزات پزشکی در آمریکا «خالی شده» و برخی ایالت‌ها به منظور تأمین دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی «تن‌ها و بدون کمک مانده اند.»

نظر شما