شناسهٔ خبر: 39127384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار دلگان: نداشتن راه مناسب سد مستحکم توسعه منطقه است

فرماندار دلگان گفت: سالیان سال، چالش جدی توسعه نیافتن منطقه نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و نبود پل در محورهای مواصلاتی بوده که سدی مستحکم در مسیر توسعه اقتصادی و عامل گلایه‌مندی مردم دلگان بوده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: حمل و نقل یکی از اجزای مهم رشد اقتصادی محسوب شده و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر مستقیم و فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی و پیشرفت منطقه دارد.

وی بیان کرد: موقعیت استراتژیکی و سوق الجیشی دلگان به عنوان نقطه اتصال بنادر چابهار و بندرعباس و جنوب استان با عمق کشور؛ ما را قادر خواهد ساخت که به شرط تامین اعتبار لازم و  سرمایه گذاری در راهها  و ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد بار و مسافر، رشد و توسعه اقتصادی شهرستان را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حالی که به همت دولت و همکاری اثر بخش مردم در همه بخشها شاهد جهش شاخصها در دلگان هستیم، نداشتن راه مناسب و قابل اعتماد و عدم تردد اتوبوس های مسافربری در محورهای منتهی به دلگان به علت عدم برخورداری محورها از استاندارد کافی، مانعی جدی در رشد همه جانبه شهرستان است.

شجاعی اظهار داشت: توجه به محورهای مواصلاتی دلگان میتواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

وی بیان کرد: علی رغم علم به اینکه سالها در بخش راهها با راهبرد عمل نشده و توسعه شهرستان قربانی راههای غیراستاندارد شده، هنوز هم وزارت راه نقشه راه مناسب برای عبور از چالش فوق نداشته و اخیرا هم اعتبارات محدودیت ایجاد نموده است و با ۱۷ میلی متر باران، راههای دلگان مسدود و درب شهرستان به بیرون بسته میشود و ارتفاع کم‌دلگان از سطح دریا و تاثیرپذیری از آثار مخرب جریان آب و سیلابهای شهرستانها و مناطق همجوار و فقدان پل های مناسب، باعث گلایه مندی مردم بوده است.

شجاعی گفت: توجه به محورهای مواصلاتی دلگان میتواند پنجره‌ای از توسعه را به روی منطقه گشوده و به رونق کسب و کار کشاورزی جنوب استان کمک بزرگی کند.

شجاعی ادامه داد: علی رغم اتمام  خوب احداث پل ها در مسیر زهکلوت، به تعداد ۱۵ پل شامل ۱۳ دهانه ای ، ۴ دهانه ای، ۳ دهانه ای و...و نیمه تمام ماندن ۲۵ پل با دهانه های ۵ تایی و ۶ تایی، ۱۰ تایی، ۱۴ تایی و .. انتظار بود وزارت راه با تخصیص به موقع اعتبارات ملی، به تسریع در اجرای این محور کلیدی کمک می‌کرد و از سوئی چندین پل در مسیر ایرانشهر به دلگان، که تعدادی نیمه تمام و تعدادی آغاز نشده است نیز از ضرورتهای این محور است.

فرماندار دلگان گفت: با توجه به توجه شورای برنامه ریزی استان به پیش بینی و تخصیص اعتبارات استانی راه اما تاکنون وعده های مسوولین وزارت راه مبنی بر تخصیص اعتبارات منابع ملی برای محور دلگان به زهکلوت محقق نشده است.

انتهای پیام

نظر شما