شناسهٔ خبر: 39126831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهادری درگفت‌و گو با ایلنا:

راه حل کنترل سیزده به‌در جریمه متخلفان است/ قوه قضائیه دادسرای ویژه ترتیب دهد

نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه برای کنترل بهتر شرایط کشور نیاز به تشدید محدودیت‌ها است، گفت: قوه قضائیه برای برخورد با خاطیان دادسرای ویژه ترتیب دهد و همچنین در روز سیزده بدر خودروها جریمه شوند.

صاحب‌خبر -

سید هادی بهادری نماینده مجلس دهم در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر و تشدید کنترل رفت و آمدها در روز سیزده بدر گفت: ضرورت این موضوع محرز است، با وضعیتی که هر روز بیش از سه هزار نفر به آمار مبتلایان ما اضافه می‌شود طبیعی است که برخورد و اعمال محدودیت لازم و محرز است.

وی افزود:  هر چند که این بیماری از حالت نطفه خارج و شیوع پیدا کرده است، اما هنوز درصد مبتلایان در ایران ۵۰۰ نفر در یک میلیون است و در این شرایط می‌توان خیلی کارها انجام داد اما اگر سیاست‌ها انقباضی و انبساطی باشد و سختگیری‌ها کم و زیاد شود، شرایط بدتر خواهد شد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهند و با اعمال سختگیری از شر این موضوع خلاص شویم، نمی‌توان با برگزاری چهارشنبه سوری، مسافرت رفتن، سیزده به در رفتن و همه این کارها انتظار هم داشته باشیم که این اپیدمی اتفاق نیفتد در کشورهایی که خیلی شیوع این بیماری از ما کمتر است مقررات سختگیرانه‌تری انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نقش قوه قضاییه در کمک به تشدید محدودیت‌ها و برخورد با خاطیان گفت: قوه قضاییه می‌تواند با ترتیب دادن دادسرای ویژه در مراکز استان‌ها افرادی که به هر شکل فاصله‌گذاری اجتماعی را به مضحکه گرفته یا رفتاری را انجام می‌دهند که به ضرر عموم جامعه است، با آنها برخورد کند؛ نیروی انتظامی و پلیس نیز با دستگیر کردن و معرفی افراد به دادگاه به این روند کمک کنند، اما حکم دادگاه نیز باید متناسب با موضوع باشد چراکه نمی‌خواهیم افراد خاطی به زندان بروند بلکه با احکامی مانند بازنویسی کتاب، در خانه ماندن و از این دست احکام اجتماعی، علاوه بر اینکه تنبیه می‌شوند در خانه بمانند ازطرفی نیز کار فرهنگی هم انجام شده است.

 وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید خودش را تکان بدهد و در این موضوع ورود پیدا کند چرا که می‌تواند نقش بسیار زیادی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات عاجلی که می‌توان برای روز سیزده بدر و جلوگیری از حضور مردم در بیرون از خانه انجام داد، گفت: متاسفانه  سیاست‌های تنبیهیما کمتر جواب داده است، اگر در میان مردم بپیچد که خودروهایی که به خیابان می‌آیند جریمه می شوند، بیش از هر سیایت تحدیدی دیگر جواب می‌دهد.

وی با بیان اگر بخواهیم سریع به نتیجه برسیم این نوع سیاست تنبیهی پاسخگو است، تاکید کرد: فرهنگسازی موضوعی زمان‌بر است و نمی توان انتظار داشت که فقط با هشدارهای رادیو و تلویزیون و یا رسانه‍‌ها مردم به خیابان نیایند؛ بنابراین بهتر است خودروهایی که بیرون می‌آیند در اولین خروجی جریمه شوند، اگر دو ماشین جریمه شوند ماشین سوم بیرون نمی‌آید و ترویج این موضوع بهرین راه حل است.

نظر شما