شناسهٔ خبر: 39126584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداری موسسات کنکوری از دانش‌آموزان در ایام نوروز

یک روان شناس گفت: برخی از موسسات کنکور با استفاده از سندرم نتیجه فوری از دانش آموزان هزینه‌های هنگفتی دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

پوریا پژوهانفر روان شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سندرم نتیجه فوری، افراد می‌خواهند در سریع‌ترین زمان به خواسته دلخواه خود برسند، اظهار کرد: این افراد با تلاش کردن مشکلی ندارند اما قصد دارند  هرچه سریع تر به نتیجه برسند و از صبوری کردن اجتناب می‌کنند.

او  بیان کرد: اهداف به صورت زود بازده و دیربازده  هستند و سندرم نتیجه فوری برای افرادی به کار برده می شود که به دنبال اهداف زودبازده  بوده و رسیدن به اهداف را در کمترین زمان ممکن خواستارند.

این روانشناس با اشاره به اینکه یکی از اصول موفقیت در کنکور داشتن مداومت در مطالعه دروس است،گفت: غالب دانش آموزان تک رقمی در سال های دهم، یازدهم و دوازدهم به خوبی دروس خود را مطالعه کرده اند و این تصور که در مدت کوتاهی می‌شود کتاب ها را برای کنکور مطالعه کرد، تصوری کاملا اشتباه است.

او افزود: برخی افراد به دلیل فرار از تلاش مداوم و دریافت نتیجه فوری سراغ موسسه‌های کنکوری می روند، هرچند نباید گول تبلیغات دروغین این موسسات را بخورند.

پژوهانفر  اظهار کرد: دانش آموزی که در طول چند سال تحصیلی دوره متوسطه  مطالبی چندانی نیاموخته است، چطور طی سه جلسه کل کتاب را از بر و رتبه تک رقمی کنکور شود و این امر با پرداخت هزینه های هنگفت نیز صورت نخواهد گرفت؛ متاسفانه اوضاع وقتی وخیم‌تر می‌شود که پای موسسات به رشته های پزشکی هم باز شود.

او افزود: فریب دانش آموزان به عنوان موفقیت در کنکور رشته پزشکی آن هم در کمتر از ۲ ماه یکی از وعده دروغین تعدادی از همین موسسات است.

بیشتر بخوانید: هنگام امتحان از خواندن کتاب‌های حجیم نترسید

پژوهانفر با بیان اینکه عید نوروز، فرصتی مناسب برای درآمد زایی کاسبان کنکور از دانش آموزان است، ادامه داد: بعضی موسسات کنکوری با دریافت هزینه های میلیونی وعده جمع بندی دروس را در کمتر از ۱۰ روز به دانش آموزان درس نخوانده می دهند که این امر نشدنی است.

این مشاور تحصیلی گفت: صبر و تلاش مداوم  اصل هر موفقیتی است و اگر دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی و به طور منظم درس بخوانند نتیجه درخشانی خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما