شناسهٔ خبر: 39125733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در پیامی مطرح کرد؛

جمهوری‌اسلامی مدل بی‌نظیر حکومت درعصر غیبت| دفاع ازنظام اسلامی وظیفه همگانی

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، نوشت: امروز دفاع از جمهوریت و اسلامیت وظیفه همه ما است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، همواره در طول تاریخ بشریت به ویژه پس از حاکم شدن اندیشه‌های نوپدیدِ غالباً پرورش یافته فرهنگ غرب، حیات حکومتها، وابسته به معجونی از تفکر و ایدئولوژی، ثروت و قدرت و گاه استعمار یا نظامی گری بوده است و از این رو به گواه همه اندیشمندان و سیاستمداران قرن بیستم، حرکت انسانی آگاهی محورِ مبتنی بر اندیشه دینی ملت بزرگ ایران به رهبری عالمی شجاع همچون امام خمینی (ره)، منجر به شکل گیری حکومتی بی بدیل در عصر حاضر شده است.

رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با بکار بردن واژه "حکومت مردم سالاری دینی" تعریف اجمالی و جامع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه کردند؛ حال در تقویم این انقلاب جهان شمول ۱۲ فروردین به عنوان روزی که ملت آگاه ایران با بیش از ۹۸ درصد آراء خود "جمهوری اسلامی" را به عنوان نوع حکومت میهنشان برگزیدند، بی تردید یوم الله کم نظیری در تاریخ این حکومت اسلامی بینظیر در عصر غیبت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که به دفتر خبرگزاری رسا در این استان ارسال شد، ضمن تبریک این روز فرخنده و ماندگار در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی، به تبیین جایگاه این مهم و امتداد این مسیر نورانی از سوی ملت بصیر و مقاوم ایران اسلامی پرداختند؛ متن این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را به همه ملت ایران و مخصوصا جهادگران سلامت و همه مجاهدانی که در طول تاریخ انقلاب جان خودشان را فدای انقلاب کرده اند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

جمهوری اسلامی در واقع به عنوان یک مدل حکومت در عصر غیبت به رأی گذاشته شد، هرچند حضرت امام (ره) در همان زمان هم فرمودند که ما آنچه اطلاع داریم از مردم خودمان نیاز به رأی گیری ندارد، اما، چون مسئله، مسئله جمهوریت است و تأکید ایشان در اولین فرصت یعنی حدود ۴۰ روز بعد از پیروزی انقلاب، نظام حکومتی انقلاب در کشورمان با عنوان جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شد و بیش از ۹۸ درصد مردم به این نحوه حکومت رأی دادند.

جمهوری اسلامی از دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» تشکیل شده که جمهوریت نگاه به مردمی بودن این حکومت و نقش داشتن مردم در انتخاب ارکان حاکمیت در سطوح مختلف دارد و در همه آنچه که در جمهوری اسلامی شخصی می‌خواهد مسؤولیتی را به دوش بگیرد از بالاترین رده‌ها که بعضاً به صورت مستقیم و پایین‌ترین رده‌ها به صورت غیر مستقیم، این‌ها در واقع با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

اسلامیت و اسلامی بودن نظام یعنی باید در این کشور قوانین اسلام یا قوانینی که مخالف با شریعت مقدس اسلام نیست، ساری و جاری باشد که انصافاً در عصر غیبت چنین مدل حکومت باید بگویم که بی‌نظیر هست.

ان‌شاءالله ما با تمام توان از این جمهوریت و اسلامیت باید دفاع کنیم و امروزه موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده این است که راه درستی را مردم ما انتخاب کردند و رأی درستی دادند و به پای این انقلاب در همه شرایط ماندند، مخصوصاً در شرایط جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و حتی در شرایط امروز که احتمال جنگ بیولوژیک و حمله بیولوژیکی آمریکایی‌ها مطرح است، امروزه الحمدالله جمهوری اسلامی با همه آنچه که دشمنان حتی دارو و درمان را هم برای ما به تحریم کردند، اما همت جامعه انقلابی ما، مسؤولین و متخصصان فن ما و همکاری مردم سبب خواهد شد که جمهوری اسلامی از این آزمایش الهی نیز سرافراز بیرون بیاید.

مجدداً ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که ان‌شاءالله این پرچمی که در این کشور برافراشته شد به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت بقیةالله الأعظم (عج) برسد./۹۷۷/ت303/ب1

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

محمد حسن رستمیان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان

نظر شما