شناسهٔ خبر: 39123933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

المیادین: عراق با نصب پاتریوت موافقت نکرده‌ است

شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد؛ به اطلاعاتی دست‌ یافته که نشان می‌دهد بغداد تاکنون با استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکا در عراق موافقت کرده‌است.

صاحب‌خبر -

ایرنا: شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد؛ به اطلاعاتی دست‌ یافته که نشان می‌دهد بغداد تاکنون با استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکا در عراق موافقت کرده‌است.

به گزارش المیادین، طرف آمریکایی در مذاکره با مقام های عراقی گفته که منتظر موافقت بغداد با استقرار پاتریوت می‌ماند و ابراز امیدواری کرده که موافقت عراقی‌ها را کسب کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن در جریان مذاکره با دولت عراق برای جلب موافقت آن با استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه‌های نظامی این کشور، گفته که خودش مسوول تأمین امنیت آن خواهد بود.

المیادین: عراق با نصب پاتریوت موافقت نکرده‌ است

بنابر گزارش المیادین، آنچه مسلم است، کار استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق در حال انجام است.

این گزارش می‌افزاید: موضوع استقرار پاتریوت در منطقه کردستان عراق واقعیت ندارد؛ با اینکه پیش بینی می‌شود که آمریکا دو واحد از این سامانه را به آنجا منتقل کند

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب مدعی شده بود که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش، سامانه‌های جدید پاتریوت در خاک عراق دیده شده، به طوری که یکی از سامانه ها هفته گذشته در اختیار پایگاه عین الاسد در غرب قرار گرفت و دیگری نیز در پایگاهی واقع در اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق مستقر شده است.

نصب سامانه پاتریوت در عین الاسد چند ماه پس از آن روی می‌دهد که این پایگاه ۱۸دی در واکنش به اقدام تروریستی ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، هدف ۱۳ فروند موشک بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت و در جریان آن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی ضربه مغزی شدند.

سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی المهندس جانشین سابق سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما