شناسهٔ خبر: 39115464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ستاد دانشجویی مقابله با کرونا با هشت گروه آغاز کرد

مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در استان کرمانشاه گفت : این ستاد متشکل از کانو‌ن‌ها و تشکل‌های مختلف در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس کار خود را با هشت گروه آغاز کرده و امروز به ۱۱ گروه فعال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه پوریا منصوری مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در استان کرمانشاه با ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های ستاد دانشجویی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت : ستاد دانشجویی مقابله با کرونا از تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۸ کار خود را شروع کرده است.

او گفت : این ستاد از کانون‌ها و تشکل‌ها، بسیج دانشجویی، کانون فعالیت‌های جهادی، انجمن اسلامی مستقل، کانون نورا، کانون هلال احمر و چند تشکل دیگر تشکیل شده است.

مسؤول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در کرمانشاه با بیان اینکه این ستاد کار خود را با هشت گروه آغاز کرده و امروز به ۱۱ گروه فعال رسیده است، افزود: تیم گندزدایی به مدت ۱۶ روز به بیمارستان‌های گلستان، فارابی، امام خمینی (ره)، معتضدی، امام علی (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام رضا (ع) اعزام شدند و به گندزدایی قسمت‌های پرخطر و کم‌خطر بیمارستان‌های مذکور پرداختند.

او از برپایی کارگاه تولیدی «سراج» خبر داد و گفت: دانشجویان در دو شیفت کاری مشغول تولید ماسک، شیلد، گان پزشکی و دستکش نایلونی در مقیاس قابل توجهی با هدف تهیه این ملزومات برای رفع نیازهای‌های روزانه بیمارستان و درمانگاه‌ها، هستند.

جذب و ثبت نام بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های مرتبط اعم از پزشکی و پرستاری علوم آزمایشگاه و... برای اعزام به بیمارستان‌های مرکز کرونا به منظور تقویت نیروی انسانی و خدمات‌دهی بهتر؛ پخش بیش از ۳۰۰ پک بهداشتی به ارزش ۱۵ میلیون تومان با کمک مردمی، بین اقشار مستضعف و محروم حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه با هدف افزایش سطح بهداشت این خانواده‌ها و توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک N۹۵ و مواد ضدعفونی کنند بین دانشجویان اینترن و رزیدنت از دیگر فعالیت‌های این ستاد در مقابله با کرونا بوده که منصوری در این گفتگو به آن‌ها اشاره کرد.

او با اشاره به همکاری ۳۰ نفر از دانشجویان در سه شیفت کاری ۶ ساعته با اپراتور ۲۵۲۵ معاونت درمان، افزود: انجام امور فرهنگی و آموزش و گسترده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و... با کمک تیم‌های متخصص، همچنین تقدیر و تشکر از کادر درمانی بیمارستان‌ها با لوح تقدیر و اهدای مدال و همکاری گسترده با سازمان انتقال خون استان که منجر به خروج نسبی بانک خون از وضعیت قرمز شد از دیگر اقدامات قابل ذکر ستاد دانشجویی مقابله با کرونا است .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما