شناسهٔ خبر: 39114890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امسال سیزده بدر نداریم

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر در خانه ماندن مردم در روز‌های اخیر و بویژه روز "سیزده بدر" گفت : امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا عملا سیزده بدر نداریم .

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر در خانه ماندن مردم در روز‌های اخیر و بویژه روز "سیزده بدر" گفت : امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا عملا سیزده بدر نداریم و از مردم می‌خواهیم تا در خانه‌هایشان بمانند.

او گفت : این شرایط، اوضاع متفاوتی را رقم زده و عید امسال عملا دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های نوروزی محدود شد.

او با اشاره به در پیش بودن روز "سیزده بدر"، گفت: طبق آیینی دیرینه، مردم در این روز به دامن طبیعت رفته و به اصطلاح سیزده را به‌در می‌کنند، اما مردم باید بدانند امسال شرایط متفاوتی وجود دارد وبا توجه به بحث کرونا باید "سیزده بدر" را در خانه بمانند.

شکیبا گفت: یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال انسانی آن است، بنابراین افراد باید برای قطع این زنجیره حتما در خانه بمانند و از تردد و تجمع خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تشدید سخت گیری‌های مقابله‌ای در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین در سطح استان، گفت: تمام تفرجگاه ها، پارک‌ها و فضا‌های سبز در این دو روز تعطیل بوده و از حضور مردم در طبیعت جلوگیری می‌شود.

شکیبا گفت: متاسفانه برخی افراد معتقدند اگر به دامن دشت و کوه بروند، ویروس کرونا در آنجا وجود ندارد و این در حالی است که این ویروس زنجیره انتقال انسانی دارد و همانطور که شما به دامن طبیعت می‌روید افراد دیگر هم می‌روند و این تردد‌ها و این تجمع‌ها باعث انتقال ویروس در هر نقطه‎ای می‌شود.

او افزود: در همین راستا سخت گیری‌های مقابله‌ای در این دو روز اعمال می‌شود و از همه افراد می‌خواهیم تا در خانه بمانند و به کنترل شیوع این بیماری کمک کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: اگر مردم همکاری نداشته و افراد روز "سیزده بدر" از خانه خارج شوند، قطعا شاهد موج ابتلا به کرونا در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود، بنابراین تاکید و توصیه ما این است مردم در این روز‌ها و بویژه روز سیزده بدر جز برای انجام کار‌های ضروری از خانه خارج نشوند.

شکیبا از مردم خواست تا سیزده بدر امسال در کنار خانواده و در منزل بوده و همراه با اعضای خانواده "سیزده" امسال را در حیاط یا تراس منزل به اصطلاح "بدر" کنند .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما