شناسهٔ خبر: 39110553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه کاشان:

شاد زیستن از دستورات اسلام است

حجت الاسلام المسلمین فرجی شاد زیستن و بهره بردن از لذت‌ها را از دستورات اسلام دانست و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، در خانه بودن به همراه همسر و فرزندان بهترین لذت‌ها است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی از دستورات زیبا در دین اسلام موضوع شاد زیستن و بهره بردن از لذت‌ها است.

وی افزود: امام رضا (ع) می‌فرماید، هر روز خود را چهار قسمت کنید، ساعتی برای عبادت، ساعتی برای کار، ساعتی برای ارتباط اجتماعی و ساعتی را برای لذت‌های خود قرار دهید.

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: امام رضا (ع) بهترین لذت‌ها را در خانه ماندن و همراه با همسر و فرزندان و بهترین رابطه اجتماعی، تمرین اجتماعی زیستن در خانه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، کسی که به ساعت آخر روزانه خود که لذت بردن از زندگی است خوب رسیدگی کند، سه ساعت قبل از آن را نیز موفق خواهد بود.

به گفته وی کسی که از زندگی خود لذت ببرد و شاد باشد در عبادت خدا و کار‌های روزانه و ارتباط اجتماعی خود نیز انسان موفقی خواهد بود.

وی به چگونه شاد زیستن در خانه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه لازمه شاد زیستن آگاهی از راهکار‌های شاد زیستن است، افزود: پدران و مادران در روز‌های قرنطینه خانگی، تجربیات شاد زیستن را به فرزندان خود انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی لازمه شاد زیستن را شاد بودن انسان دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، در برخورد با دیگران متبسم باشید چرا که مومن کسی است که حزن و اندوه در قلب او و شادی در چهره اش قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، خوش بو، خوش رو، خوش گو، خوش خو و خوش پوش بودن مرد و زن در خانواده زندگی آن‌ها برای همیشه شاد خواهد بود./۱۳۰۷/ت303/ب1

نظر شما