شناسهٔ خبر: 39110512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نوروزنامه ۹۹

کودکان در روزهای کرونایی چه کار کنند؟

زهرا سلیمانی

یک جامعه‌شناس گفت: کودکان می‌توانند در روزهای قرنطینه در خانه با مطالعه، ورزش و یادگیری مسائل جدید بگذرانند و والدین نیز روابط عادی خود را داشته و از هر گونه تنش و اضطراب دوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا محبوب‌فر، جامعه‌شناس، درباره نحوه گذران اوقات فراغت کودکان در روزهای کرونایی گفت: فرزندان در روزهای کرونایی بیش از گذشته نیازمند توجه والدین هستند.

به گفته وی در این ایام از والدین انتظار می‌رود تا ایام بدون تنش را برای فرزندان رقم بزنند.

این جامعه‌شناس گفت: والدین در این روزهای حتی‌الامکان باید  از دعواهای زناشویی در زمان حضور فرزندان پرهیز کنند. از سوی دیگر انتظار می‌رود تا والدین فضای خانه را به شکل مناسب برای فرزندشان رقم بزنند.

محبوب‌فر تاکید کرد: در ایام کرونایی از والدین انتظار می‌رود تا مدیریت بحران را به فرزندان آموزش دهند.

به گفته وی پیگیری خبرهای کرونا می‌تواند استرس‌زا و اضطراب‌آور باشد، پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها اخبار را از طریق صدا و سیما پیگیری کنند.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: کودکان می‌توانند این ایام را با مطالعه، ورزش و یادگیری مسائل جدید بپردازند. والدین نیز روابط عادی خود را داشته و از هر گونه تنش و اضطراب دوری کنند.

محبوب‌فر افزود: امروزه این بحران اجتماعی و فردی گریبانگیر خانواده‌ها شده مهمترین مساله حفظ خونسری، شادی و نشاط در محیط خانواده در پیشگیری از ابتلا به کروناست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما