شناسهٔ خبر: 39110501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار تهران مطرح کرد؛

همکاری بنیان مستضعفان با شهرداری در حمایت از دستفروشان/ ۷۵ درصد مردم همراه سیاست‌های ضد کرونایی هستند

صاحب‌خبر -

حناچی درباره آخرین تمهیدات مدیریت شهری برای مقابله با ویروس کرونا، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین اقدامات مدیریت شهری برای قطع زنجیره شیوع کرونا، اظهار کرد: هر اقدامی که در شهرداری تهران انجام شد جزء وظایف ما بود نزدیک به ۷۵ درصد مردم سیاست عمومی دولت و ستاد کرونا را دنبال کردند.

شهردار تهران افزود: آمار سفر با حمل و نقل عمومی و ثبت تردد‌ها از طریق دوربین‌های ترافیکی نشان می‌دهد که مردم سیاست‌های مورد نظر برای مقابله با شیوع کرنا را دنبال کردند، اما برخی از افراد نیز نسبت به خواسته‌های کلان برای مقابله با کرونا بی توجه هستند که بسیاری از کشور‌ها برای حل این معضل از قوه قهریه استفاده می‌کنند، اما من به سهم خودم به عنوان شهردار تهران از مردمی که همراه سیاست‌های اعمال شده بودند تشکر می‌کنم و امیدواریم آن دسته از افرادی که هنوز با سباست‌های ما همراه نشدند به این مسیر اضافه شوند.

حناچی ادامه داد: قرنطینه درجات مختلفی دارد که یک نمونه آن در چین بود، تمام اقدام‌ها متوقف شد و مسئولان چینی این اقدام را به تعطیلات چین وصل کردند و در ایران نیز همین نظر مطرح شد، اما شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که بتوانیم با تعطیلی جایگزین آن را تعمیم دهیم.

او بیان کرد: کشوری مانند کره که تلاش کرد برای توقف کرونا در بازه کوتاهی تعداد ۵۰۰ هزار آزمایش کرونا انجام داد، اما ما تا دوهفته اول کرونا مشکل کیت‌های آزمایشی داشتیم و تا قبل از شرایط حاد کرونا دو آزمایشگاه تست‌کرونا داشتیم که این تعداد در حال حاضر به ۵۰ ازمایشگاه رسیده است.

شهردار تهران افزود: تجربیات و تاب آوری زمان دفاع مقدس در کنترل کرونا و مدیریت شرایط خیلی به ما کمک کرد و بیشتر اقلام بهداشتی مورد نیاز در داخل کشور با استاندارد‌های بهداشتی تولید می‌شود که این از نتایج دفاع مقدس است و تاب آوری ما بسیار بالاست و مردم ما دست روی زانوی خود می‌گذراند و بلند می‌شوند.

حناچی ادامه داد: ما در مدیریت شهری با نهادها کمک به اقشار ضعیف را دنبال کردیم و این اقدام نیز ادامه پیدا می‌کند ودر حوزه پسماند می‌توان گفت تعداد ۳ هزار پرسنل ایستگاه میانی بیکار شدند و در مقابل ان‌ها نیز برخی از قسمت‌ها مانند پاکبان‌ها وظایفشان بیشتر شد که ما به بخش‌های مختلف مانند دستفروشان با کمک بنیاد مستضعفان اقدام‌های حمایتی خوبی انجام‌شد.

او بیان کرد: مدیریت شهری از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز کمک گرفت تا در شناسایی افراد نیازمند موثر‌تر عمل کند که من از تمامی این دسته از افراد و نهاد‌ها تشکر می‌کنم.

شهردار تهران افزود: در حوزه بهشت زهرا اقدام‌های مضاعفی انجام و دو قسمت جداگانه ایجاد شد که یکی از ان‌ها برای متوفیان بیماری کروناست که سختی کار همکاران من در بهشت زهرا این بود که هم به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و هم با اصول و قواعد اسلامی کار تغسیل و تکفین را انجام دهند که باز هم از همکارانم در این بخش تشکر می‌کنم.

حناچی در تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای قرنطینه خانگی شهروندان، بیان کرد: کرونا در کنار تمام مشکلاتی که داشت دستاورد خوبی داشت که یکی از آنها تغییر شکل فعالیت هایی بود که نمی توانستیم آن را تعطیل کنیم که یکی از آنها برگزاری کنسرت با صندلی خالی بود که آمار های شب گذشته نشان می داد ۱/۵ میلیون نفر پای کنسرت های مجازی شهرداری نشستند.

او با بیان اینکه ستاد کرونا در شهرداری تهران خیلی زود تشکیل شد، اعلام کرد: همچنین برای اولین بار ستاد مدیریت شهر تهران تشکیل شد و همکارانم با تشکیل ۵کمیته هماهنگی اقدام های لازم را انجام دادند و در حال حاضر همکارانم در سازمان اتش نشانی با هفده ساعت کار مداوم‌ ضدعفونی معابر را انجام می دهند و در همین شرایط ده دستگاه‌ مه پاش ساخته شد و تمام این اقدام ها بدون همراهی مردم امکان پذیر نبود.

شهردار تهران افزود:دومین ‌ویدیو مپینگ‌ برج آزادی فردا شب اجرا می شود و با همکاری وزارت امور خارجه به دنبال آن هستیم در این شرایط تحریمی صدای مردم خودمان را به گوش جهان برسانیم.

حناچی در تشریح لزوم به کارگیری جوانان در پست های مدیریت شهری ادامه داد: در حوزه به کار گیری مدیران جوان باید اعلام کنم که وظیفه ما این است بستر را برای ورود مدیران جوان باز کنیم و من خود از ان جمله مدیران بودم که اولین پست های مدیریتی خود را در سی سالگی دریافت کردم.

او در تشریح لزوم رسیدن به تهران شهری هوشمند بیان کرد: باید به دنبال مدیریت شهر به شکل هوشمند باشیم و باید بدانیم مدیریت شهر به شکل هوشمند هزینه نگه‌داشت شهر را به شکل محسوسی کاهش می دهد.

شهردار تهران در تشریح رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: پایان امسال قرن چهاردهم شمسی را پشت سر می گذاریم و اگر شرایط به حالت عادی برگردد اقدام های مدیریت شهری با عنوان‌ تهران ۱۴۰۰ برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما