شناسهٔ خبر: 39108577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۹۰ نفر رسید

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با افزایش ۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹۰ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان داشت: از شمار مبتلایان جدید، پنج نفر از بندرعباس، یک نفر کیش، دو نفر قشم و یک نفر نیز از بستک است. از مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان، ۱۴ نفر فوت شدند، پنج نفر بستری هستند و مابقی نیز ترخیص شدند.

فرشیدی شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان را به شرح ذیل اعلام کرد: در بندرعباس ۹۷ نفر، در کیش ۳۸، قشم ۲۸، پارسیان دو، بستک سه، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر یک، رودان چهار و میناب ۱۱ نفر مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع خطر اپیدمی به عنوان بیماری حاد تنفسی تا روز یازدهم فروردین ماه یک هزار و ۲۲۰ نفر در مراکز درمانی هرمزگان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۸۰ نفر ترخیص و مابقی همچنان بستری هستند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: بهترین، مهمترین و اصلی ترین روش برای قطع زنجیره کرونا ماندن در خانه است بنابراین خانواده‌ها باید تنها در صورت ضرورت و ناچاری با رعایت موراد ایمنی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی کننده از منزل خارج شوند.

وی اظهارداشت: افرادی که در قرنطینه خانگی هستند باید به صورت تلفنی و حضوری چک شوند و نیروهای بهداشت و درمان باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به ابتلای ۱۱ نفر در میناب به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: این شهرستان به لحاظ جمعیت و قرار گرفتن در مسیر جاده جاسک و بشاگرد، یک منطقه حساس برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان محسوب می‌شود و موارد بهداشتی و محدودیت‌های تردد در آن باید با جدیت اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: اساس کار مردم در مقابله با ویروس کرونا باید مراقبت‌های بهداشتی باشد و با کادر بهداشت و درمان همکاری کنند.

فرشیدی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را از مهمترین اقدامات مؤثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر و بیان داشت: همه مردم باید با جدیت هرچه تمامتر به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند.

این مقام مسؤول ابراز داشت: بهترین، مهمترین و اصلی ترین روش برای قطع زنجیره کرونا ماندن در خانه است بنابراین خانواده‌ها باید تنها در صورت ضرورت و ناچاری با رعایت موراد ایمنی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی کننده از منزل خارج شوند.

نظر شما