شناسهٔ خبر: 39108528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موسوی لارگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس یازدهم باید بُعد نظارتی خود را تقویت کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: مجلس یازدهم باید بُعد نظارتی خود را تقویت کند، چراکه در صورت اجرای همین قوانین موجود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، اظهار کرد: به اعتقاد من مجلس یازدهم باید بُعد نظارتی را تقویت کند و با جدیت وظیفه قانونی خود را پیگیری کند، چراکه اگر همین قوانین موجود اجرا شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از قوانین تصویب شده در مجالس پیشین، رفع موانع تولید است، گفت: در یکی از بند‌های قانون رفع موانع تولید آمده که «بانک‌ها موظفند ظرف سه سال بنگاه‌های اقتصادی خود را به فروش برسانند و درآمد‌های حاصل از فروش شرکت‌های اقماری را صرف رسالت بانکداری خود یعنی پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و صنعت‌گران کنند.» اگر این قانون انجام می‌شد اکنون بسیاری از مشکلات تولیدی‌های ما برطرف شده بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با تأکید براینکه بیش از ۵ سال از تصویب قانون رفع موانع تولید می‌گذرد، اما بانک‌های ما همچنان به جای بانکداری، بنگاه دار هستند، گفت: این قانون هرچقدر که خوب و ارزشمند باشد، در صورت عملی نشدن تأثیر لازم را نمی‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما