شناسهٔ خبر: 39108178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رشت:

تقویت مکانیزاسیون کشاورزی به پیشگیری از شیوع کرونا کمک می‌کند

محدثه مهدوی

فرماندار رشت گفت: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه‌ بر پیشگیری از شیوع کرونا، موجبات افزایش میزان بهره وری کشاورزی شهرستان را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

میرشمس مومنی‌زاده در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در فصل کشاورزی پیش رو شیوع ویروس کرونا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کشاورزان محسوب می‌شود،  اظهار کرد: به لحاظ روانی باید فضایی را ایجاد کنیم که کشاورزان بدون استرس و نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی وارد عرصه کشاورزی شوند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه سلامت مردم و کشاورزان اولویت اول ما است، افزود: آنچه را که کشاورزان باید رعایت کنند به آنان ارائه شود، جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها و اطلاعات لازم را در قالب بروشور و بسته‌های اطلاعاتی به کشاورزان ارائه نمایند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه عبور از روش سنتی به سمت مکانیزاسیون علاوه‌بر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند تا کشاورزان با کیفیت، سرعت و هزینه کمتر کار کشاورزی را انجام دهند، گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از فرایند کاشت و ۸۰ درصد از عملیات برداشت برنج شهرستان به روش مکانیزه انجام شد و در این زمینه انتظار می‌رود با حمایت و اعطای تسهیلات از سوی بانک کشاورزی شاهد  مکانیزاسون کامل فرآیند کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: کشاورزی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در استان گیلان و شهرستان رشت است و بخش قابل توجه‌ای از اشتغال را در این شهرستان تشکیل می‌دهد و با تامین معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان رشت مرتبط است.

فرماندار رشت با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، تصریح کرد: اگر بناست برای رونق و جهش تولید کار کنیم طبیعی است یکی از بخش‌های مهمی که باید مورد توجه قرار دهیم، بخش کشاورزی است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه امسال از نظر منابع آب کشاورزی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: باید تاسیسات آبرسانی حوزه کشاورزی کنترل و بازبینی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی عملا آغاز شده، باید اگر بخشی از کار باقی مانده در اولویت قرار گیرد، تاسیسات آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ و سایر تاسیسات تحت مسئولیت آبیاری، برای خدمات‌رسانی به کشاورزان آماده باشد تا در جریان کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

نظر شما