شناسهٔ خبر: 39108056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان:

طرح فاصله اجتماعی نقش محوری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: طرح «فاصله اجتماعی» نقش محوری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای این طرح در استان خوزستان فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی قرارگاه شفا با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در راستای پشتیبانی بیمارستان‌ها باید انجام شود، ایجاد نقاهتگاه‌ها است؛ اظهار کرد: این کار در استان به سپاه ولی‌عصر (ع)، قرارگاه شفا و بسیج جامعه پزشکی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه به خوبی این کار در استان در حال انجام است، افزود: نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی اهواز و همچنین دو نقاهتگاه دیگر با کمک نفت و دانشگاه علوم پزشکی در حال راه‌اندازی است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه تأمین بسته‌های بهداشتی، لوازم پزشکی و کمک‌های لازم برای سیستم‌های بهداشت و درمان همکاران ما به خوبی ورود کردند و اقدامات مؤثری را انجام دادند و در همه زمینه‌ها فعالیت و نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی را ایفا می‌کنند.

شریعتی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح «فاصله اجتماعی» کارهای ارزشمندی را باید انجام بدهیم که از جمله آن می‌توان به کنترل ورودی و خروجی شهرها، سالن‌ها و مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها اشاره کرد.

وی «فاصله اجتماعی» را محور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: در این راستا دستگاه‌های مختلف استان مانند نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت‌های قابل‌تقدیری را در راستای تحقق این طرح در استان داشته‌اند.

استاندار خوزستان با بیان که این کار باید همچنان با این روند ادامه پیدا کند چرا که تأثیر مثبت آن را در آمار مبتلایان شاهد هستیم، عنوان کرد: منحنی‌ها نشان دهنده این است که مداخلات ما بسیار مؤثر بوده است و استمرار آن کمک بسیاری در حذف این بیماری خواهد کرد.

نظر شما