شناسهٔ خبر: 39107968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روزانه ۳۵ هزار ماسک در کارگاه‌های خانگی لرستان تولید می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۵ هزار عدد ماسک روزانه در تعاونی‌های مشاغل خانگی استان تولید و روانه بازار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۵ هزار عدد ماسک روزانه در تعاونی‌های مشاغل خانگی استان تولید و روانه بازار می‌شود.

علی آشتاب افزود: همچنین یک کارگاه تولیدی نیز روزانه هفت هزار ماسک تولید می‌کند که ۲ هزار عدد از این تعداد به صورت رایگان میان مردم مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

او با اشاره به تامین مواد اولیه چهار واحد مشاغل خانگی توسط این کارگاه تولیدی ماسک ادامه داد: تعاونی‌های تولید مواد بهداشتی استان به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند و مشکلی در خصوص تولید الکل وجود ندارد.

پیش از این نیز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: مقدمات راه اندازی یک سامانه برای ثبت مشخصات سرپرستان خانوار و توزیع ماسک از این طریق در استان فراهم شده و همزمان با این اقدام مجوز فعالیت سه مرکز تولید ماسک توسط دانشگاه صادر شده که پس از راه اندازی سامانه، سهمیه هرخانوار مشخص شده و از طریق داروخانه‌های عامل تحویل می‌شود.

استاندار لرستان نیز پنجشنبه هفتم فروردین ماه در سخنانی اظهار داشت: برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اقداماتی برای تهیه ماسک انجام داده اند و تا هفته آینده با ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک به طور کامل فعال می‌شوند.

س‍ید موسی خادمی در بازدید از از شرکت بیولوژیکی شهید رسولی (الکل سازی نصر) خرم آباد افزود: بعضی از واحد‌های تولیدی- صنعتی و همچنین تولیدی‌های بومی برای تامین ماسک مورد نیاز استان اقدام کرده‌اند که تا هفته آینده می‌توانند حدود سه میلیون ماسک را وارد بازار کنند.

او  با اشاره به مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پیرو مصوبات جلسه قبلی قرار است با تشکیل یک کمیته تخصصی تامین و توزیع ماسک در استان ساماندهی شود تا این مشکل که در سطح کشور نیز وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما