شناسهٔ خبر: 39107944 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افغانستان: آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است

رییس کمیته‌ دولتی ارتباطات عمومی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان گفت که این کشور در آغاز «جنگ» با این ویروس قرار دارد و وضعیت بدتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «وحید عمر»، رییس کمیته‌ دولتی ارتباطات عمومی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان گفت که افغانستان در آغاز «جنگ» با این ویروس قرار دارد و وضعیت بدتر خواهد شد.

وی امروز (دوشنبه، 11 فروردین) در یک نشست خبری در کابل افزود: «ما در آغاز جنگ با کرونا قرار داریم. وضعیت متأسفانه بدتر می‌شود… تمام پیش‌بینی‌ها این است که وضعیت بدتر می‌شود.»

وی شیوع این ویروس را «سونامی» خواند و گفت: «هیچ کشوری از جمله افغانستان برای مبارزه با شیوع این ویروس آمادگی نداشت. نه امریکا آماده بود. نه چین آماده بود. نه ایران آماده بود. نه ایتالیا آماده بود و نه ما (افغانستان) آماده بودیم.»

عمر افزود: در مبارزه با شیوع ویروس کرونا ضرورت این است که مسئولان و مردم مسئولیت‌پذیر باشند. دولت افغانستان هم‌اکنون مبارزه با شیوع این ویروس را در اولویت‌های کاری‌اش قرار داده است.

وی ادامه داد: تدابیر در این مورد باید شدیدتر شود و همه اعم از مردم و بخش‌های مختلف دولت در امر مبارزه با شیوع کرونا مسئولیت‌پذیر باشند.

وی همچنین از رسانه‌ها، علما و شرکت‌های مخابراتی نیز خواست که هر کدام در حد امکانات خود در این مورد کار کنند.

مقامات افغانستان در حالی از بدترشدن وضعیت ناشی از شیوع این ویروس در کشور هشدار می‌دهند که تاکنون رقم مبتلایان به آن در این کشور، به 145 نفر رسیده است. دو دیپلمات خارجی و چهار نظامی ناتو نیز شامل این مبتلایان هستند.

همچنین از مجموع این تعداد، پنج نفر در ولایت‌های هرات، دایکندی، کاپیسا و سمنگان بهبود یافته و چهار نفر دیگر در ولایت‌های هرات و بلخ جان داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما