شناسهٔ خبر: 39107834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایده‌های جامعه پزشکی استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ایده و نظریه‌های ناب و کاربردی جامعه پزشکی و پژوهشگران استان سمنان برای مقابله و مهار شیوع کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست مشترک جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان و کارشناسان با کمیته بهداشت و سلامت و کمیته صنفی نظام پزشکی استان سمنان با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کرونا ویروس در سالن کوثر استانداری سمنان گفت: کرونا ویروس مشکلات و تهدید‌هایی ایجاد کرده است، اما می‌توان با بهره‌گیری از رویکرد‌های علمی مختلف شیوع این بیماری را به فرصت تبدیل کرد.

او افزود: شاید در سال‌های آینده دیگر چنین ویروسی در کشور شیوع پیدا نکند، بنابراین با رویکرد‌های کاربردی و کارشناسی باید از ظرفیت‌های علمی برای انتقال تجربیات به نسل‌های آینده بهره برد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان بیان کرد: باید از رویکرد‌های علمی و ایده‌های جامعه پزشکان برای مهار کرونا ویروس استفاده شود و اطلاع رسانی در ارتباط با کرونا ویروس تیغ دولبه است که اگر نقاط قوت برجسته شود مردم رعایت نمی‌کنند و اگر نقاط ضعف برجسته شود، انگیزه کسانی که برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، کاهش می‌یابد.

خجسته پور تصریح کرد: براساس پایش‌های انجام شده، روند تردد‌های در مناطق شهری و محور‌های ارتباطی استان کاهش چشمگیری داشته است و باتصمیم‌های حاکمیتی و بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در کشور و استان سمنان تلاش می‌شود.

او در پایان گفت: در نهایت هر اتفاق خوبی که در کشور بیفتد از دید همه ما، حاصل زحمات جامعه پرستار و پزشکان است.

انتهای پیام / م

نظر شما