شناسهٔ خبر: 39107224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت:

واکنش های طبیعی در شرایط بحرانی

داود خیری

حتما روزی ٢٠ دقیقه تمرینات کششی و نرمش و تمرین تنفس و مراقبه را انجام دهید و مطمئن باشید که این شرایط موقتی است و همه روزی باهم و با عزیزانمون در طبیعت و بیرون از منزل دور هم جمع خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در خانه ماندن و قرنطینه شدن باعث بروز مشکلات احساسی و رفتاری خواهد شد که باعث تحت فشار قرار گرفتن خانواده میشود.

احساسات منفی و رفتاری که واکنش های طبیعی هر فردی در شرایط بحرانی خواهند  بود عبارتند از : بی حوصلگی، احساس بیهودگی، احساس تنبلی، بی تفاوتی، گاهی عصبانیت و البته استرس، کسالت،غمگینی،ترس،ناامیدی،کم تحملی، گیجی و سردرگمی،اما سوال مهم اینجاست که چه کار کنیم از این احساسات به دور باشیم و بهتر بتوانیم کنترل کنیم؟

بهترین و مهمترین کار ارتباط گرفتن و صحبت کردن با فرد مطمئن هست.

شما میتوانید با کمک فضای مجازی با فردی که معقولانه رفتار میکند صحبت کنید تا حس درک شدن و شنیده شدن رو به شما منتقل کند.

دقت داشته باشید که صحبت باافرادی که خود باعث ایجاد استرس در شما میشوند ویااینکه فقط با یکسری افکار منطقی میخواهند شما رو مجاب کنند که منکر احساساتتون باشید بیهوده و اشتباه است.

دومین مورد اینکه امید را در خانه و خانواده از دست ندید. اخبار منفی را دنبال نکنید و بیشتر در پی راههای پیشگیری برای مقابله با ویروس کرونا بر بیایید.

مورد دیگر ،احساس قدر دانی کردن از کادر پزشکی که زحمت میکشند.

ایجاد حس همدلی و همدردی و همراهی در خود و دیگران و در نظر گرفتن اینکه این مشکل برای همه کشورها پیش امده و شرایط فعلی مختص همه مردم دنیاست.

منزل خود و ماندن در خانه را به عنوان محلی امن و ایمن در نظر بگیریم.

در خانه میتوانیم با تقسیم کردن کارهای خانه بین اعضای خانواده و انجام فعالیت های گوناگون مثل موسیقی گوش دادن ،مطالعه،انجام بازی های قدیمی و جدید ،دیدن عکس های قدیمی فضای باهم بودن رو لذت بخش کنیم.

حتما روزی ٢٠ دقیقه تمرینات کششی و نرمش و تمرین تنفس و مراقبه را انجام دهید و مطمئن باشید که این شرایط موقتی است و همه روزی باهم و با عزیزانمون در طبیعت و بیرون از منزل دور هم جمع خواهیم شد.

مهشید اسماعیلی ، کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت

 

نظر شما