شناسهٔ خبر: 39103734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان شیراز: نیروهای امنیتی آمادگی مقابله با ناآرامی‌های زندان را داشتند

شیراز - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شیراز از آمادگی نیروهای امنیتی و حفاظتی پیش از وقوع حادثه در زندان عادل آباد این شهر خبر داد و گفت: به دلیل اتفاقاتی که در سایر شهرها رخ داده بود، این آمادگی در میان ماموران حفاظتی زندان وجود داشت و حادثه به موقع کنترل شد.

صاحب‌خبر -

 حیدر آسیابی روز دوشنبه درباره جراحت تعدادی از زندانیان در ناآرامی های شامگاه یکشنبه 10 فروردین زندان عادل‌آباد شیراز گفت: این حادثه با حضور به موقع ماموران حفاظتی کنترل شد ۸ مجروح جزئی هم داشت.

دادستان شیراز با بیان اینکه تمامی مجروحان از زندانیان داخل زندان عادل آباد بودند، گفت: ابتدا مصدومیت ۱۴ نفر در این ناآرامی ها اعلام شده بود اما  پس از بررسی مشخص شد تنها ۸ نفر مجروح شدند که جراحت آنان نیز  سطحی است.

وی درباره جزئیات حادثه ناآرامی شب گذشته در زندان عادل‌آباد شیراز هم  اظهار داشت: اغتشاشات در سه بند زندان رخ داد که همان زمان با ورود به موقع ماموران حفاظتی و نیروهای یگان ویژه کنترل شد.

آسیابی گفت: همان زمان در محل زندان حضور پیدا کردم و با زندانیان از نزدیک صحبت و آن‌ها را دعوت به آرامش کردم.

دادستان شیراز  با تاکید بر اینکه هیچ زندانی موفق به خروج از بند سلول نشده است که بخواهد از محیط زندان فرار کند، گفت: اوضاع تحت کنترل است و  آسیب و تخریب جزئی به درب بند زندان وارد شده است.

این مقام قضایی  با اشاره به اینکه تمام اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در زندان‌ها مورد توجه و در حال اجراست، افزود: خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز اعلام کرد : در پی ناآرامی در زندان مرکزی شیراز، جلسه اضطراری شورای تامین استان با حضور نیروهای عمل‌کننده عضو این شورا برگزار شد و ناآرامی‌ها بدون هیچ‌گونه تلفات و آسیب جانی به حافظان امنیت و نیز زندانیان به پایان رسید.

رحیمی گفت: این ناآرامی در پی درگیری بین چند تن از زندانیان شکل گرفت؛ در این میان تعدادی از آنها قصد سوء استفاده داشتند که موفق به عملیاتی کردن نقشه خود نشدند.

استاندار فارس گفت: بر خلاف اتفاقات برنامه‌ریزی شده در چند زندان کشور، هیچ زندانی امکان فرار از زندان عادل‌آباد را پیدا نکرد.

رحیمی یادآور شد: بیشتر زندانیان حاضر در زندان عادل‌آباد، محکومان با جرائم خشن و خطرناک هستند و به واسطه داشتن محکومیت‌های سنگین، امکان بهره‌گیری از تسهیلات را ندارند.

نظر شما