شناسهٔ خبر: 39103317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون نزاجا: نقاهتگاه ۲۱۰ تختخوابه ارتش در رشت راه‌اندازی شد

گروه استان‌ها-معاون آماد و پشتیبانی نزاجا از راه‌اندازی نقاهتگاه ۲۱۰ تختخوابه در رشت جهت رسیدگی به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: سرنشینان ۶۰ هزار خودرو توسط عوامل نزاجا در محورهای گیلان مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر سرتیپ دوم حسن علی‌پور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از راه‌اندازی نقاهتگاه 210 تختخوابه رشت توسط نیروی زمینی ارتش سخن گفت و اظهار داشت: با اجرای طرح غربالگری در محورهای ورودی و خروجی گیلان 210 هزار نفر از رانندگان و سرنشینان 60 هزار خودرو پایش شدند.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای ما در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت داشتند عنوان کرد: با توجه به مسئولیتی که مقام معظم رهبری در بحران ویروس کرونا بر عهده ما گذاشته‌اند تمام توان و نیروی خود را برای کنترل ویروس کرونا به کار گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در خلال اجرای طرح غربالگری مبارزه با کرونا در جاده‌های ورودی و خروجی گیلان توسط نیروی زمینی ارتش 85 نفر به بیماری کرونا مبتلا بوده و در مراکز درمانی بستری شدند تصریح کرد: نقاهتگاه 210 تختخوابه رشت که توسط نیروی زمینی ارتش برای رسیدگی به بیماران کرونایی راه‌اندازی شده است ظرفیت 500 تختخواب دیگر را نیز دارد.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضدعفونی کردن اماکن عمومی با استفاده از 700 هزار لیتر مواد ضد‌عفونی کننده را از دیگر اقدامات انجام شده نیروی زمینی ارتش خواند و ابراز داشت: با هماهنگی‌های انجام شده اماکن عمومی 175 شهر و روستای استان گیلان در 15 روز اخیر ضدعفونی شد. 

وی با تشکر و قدردانی از همراهی‌های همه‌جانبه و همکاری مشترک تیپ زرهی قزوین، زنجان و همدان برای مهار بحران شیوع کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: در این مدت ضمن آموزش استفاده از محصولات بهداشتی توسط نیروهای نیروی زمینی ارتش، تعداد 30 هزار ماسک و دستکش نیز بین مردم توزیع شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار، با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی علاوه دفاع از ایران اسلامی در برابر هرگونه تجاوز دشمنان و در تمام بحران‌ها کنار مردم بوده است اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و بحرانی که به سبب آن ایجاد شد درس‌ها و تجربه‌های بزرگی برای ما داشت تا هوشیارانه عمل کنیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر درمانی برای خدمت به مردم و بیماران را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: با همت و تلاش کادر درمان، پزشکان و پرستاران و همکاری آحاد مردم با ستاد مبارزه با کرونا در حال حاضر حدود 299 تخت خالی برای بستری بیماران در بیمارستان‌های استان گیلان موجود است.

امام جمعه رشت کنترل بیماری، قطع چرخه انتقال ویروس کرونا و توجه بیشتر مردم به توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده متولیان وزارت بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از مردم می‌خواهم ضمن عمل به دستورات وزارت بهداشت و درمان جهت رفع بلایا به ویژه شکست ویروس کرونا دعا و توسل به ائمه اطهار را فراموش نکنند.

انتهای پیام/614/ت 

برچسب‌ها:

نظر شما