شناسهٔ خبر: 39103304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سد سیاهو سربیشه آبگیری شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار سربیشه گفت: سد سیاهو این شهرستان که هنوز به صورت رسمی به بهره‌برداری نرسیده است در بارندگی‌های سال آبی جاری آبگیری و بخش زیادی از روان آب‌ها مهار شد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای پروژه ساخت سد سیاهو که سدی خاکی با هسته رسی است، سال ۸۴ شروع شد.

وی گفت: با پیگیری استاندار و دو مرتبه بازدید از این سد، قرار بود این سد بهمن ماه ۹۸ با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری برسد که به تعویق افتاد.

فرماندار سربیشه اظهار داشت: این سد با هدف کنترل، تنظیم و ذخیره سازی سالانه ۴.۶ میلیون مترمکعب روان آب ساخته شده است که قادر است حجم زیادی از روان آب را مهار کند.

وی با بیان اینکه شهرستان سربیشه سال آبی خوبی داشته است تصریح کرد: امسال تا ۵ فروردین ۱۸۳ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که در مدت مشابه سال قبل ۱۴۲ میلیمتر و میانگین درازمدت ۱۱۴ میلیمتر بوده است.

محمدی ادامه داد: بارندگی امسال بسیار خوب و آرام و بدون خسارت بوده است، سامانه بارندگی که از روز گذشته نیز وارد استان شده است تا فردا شب ادامه دارد و نیروهای امدادی شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی همچنین گفت: اداره کل هواشناسی استان رتبه نخست کشور را به لحاظ پیش‌بینی‌ها کسب کرد که در این خصوص خدمت استاندار و هواشناسی تبریک عرض می‌کنیم.

فرماندار سربیشه گفت: پیش‌بینی‌های دقیق اداره هواشناسی سبب شده تا قبل از وقوع بارندگی یا سیلاب‌های خسارت بار، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌ها اندیشیده شود لذا با توجه به حجم بارندگی‌ها کمترین میزان خسارت‌ها را داشته‌ایم.

وی افزود: قبل ورود سامانه‌های متعدد اطلاع رسانی لازم از طریق مکاتبه یا شبکه‌های مختلف در اختیار دهیاران، بخشداران و مردم قرار می‌گیرد همچنین مسیل رودخانه‌ها و سیل بندها کنترل شده است.

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه ۶۵ درصد جمعیت شهرستان سربیشه را عشایری و روستاییان تشکیل می‌دهند لذا آمادگی لازم برای جلوگیری از خسارت و اطلاع رسانی در این خصوص انجام شده است.

سامانه بارشی جدید از اواخر وقت شنبه وارد خراسان جنوبی شد و اغلب نقاط استان را در برگرفته است.

طبق اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی‌ها یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در خراسان جنوبی بسیار سنگین است.

هواشناسی برای امشب و فردا در ارتفاعات استان ریزش برف را نیز پیش‌بینی کرده است.

نظر شما