شناسهٔ خبر: 39102654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنوف فرهنگی هنری سمنان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پرسنل تمام صنوف فرهنگی هنری استان سمنان که به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان سمنان صنوف فرهنگی و هنری نیز همچون دیگر صنوف به دلیل تعطیلی اجباری با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل تمامی پرسنل صنوف فرهنگی هنری استان سمنان اعم از پرسنل مؤسسات فرهنگی و هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا بیکار شدن و کارگاه آنان تعطیل‌شده است و یا زیر یک سال سابقه بیمه در سال 98 دارند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: این صنوف برای تخصیص بیمه بیکاری باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس www.bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند و حتماً علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام فضیلت افزود: مهلت ثبت‌نام برای صنوفی که به‌صورت مستقیم به دلیل ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شده‌اند و کارگران آن‌ها بیمار شده‌اند، 30 روز است.

وی در ادامه در مورد تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری استان سمنان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری گفت: همچنان این تعطیلی ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: در استان سمنان هشت مجتمع فرهنگی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تعطیل است و تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز همچنان متوقف است.

حجت‌الاسلام فضیلت اظهار داشت: لازم است تک‌تک افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تمامی توصیه‌های بهداشتی را عمل کنند.

وی گفت: مردم باید شرایط حال حاضر استان و‌ کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا جدی بگیرند و با ماندن در خانه خود و دیگر افراد جامعه را از ابتلا به این ویروس خطرناک مصون کنند.

انتهای پیام/363/ی

برچسب‌ها:

نظر شما