شناسهٔ خبر: 39102554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی بهبود یافته‌اند

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۷۰ درصد از یک‌هزار و ۱۲۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا مبتلا در این استان بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

صاحب‌خبر -

«بهروز اکرمی» روز دوشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک افزود: یک میلیون نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی نیز تاکنون در زمینه ابتلا به کووید ۱۹ غربالگری سلامت شده‌اند.

وی بیان کرد: در سایه همکاری بیشتر مردم، صنوف، بخش‌های مختلف و تصمیمات به‌موقع در استان مرکزی، روند بیماری در این استان به وضعیت قابل قبولی رسیده و امید می‌رود در سایه تداوم مشارکت مردم در رعایت بهداشت فردی و خانه نشینی بتوان به‌زودی کرونا را شکست داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: قرارگاه زیستی استان تصمیماتی را برای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه جاری  اتخاذ کرده و محدودیت تردد در این روزها با جدیت دنبال می‌شود و تنها افرادی که کار آنان ضرورت دارند می‌توانند تردد داشته باشند و انتظار است مردم در منازل بمانند و به هیچ عنوان خارج نشوند.

اکرمی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی  استان موظف شده که در  اطراف بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی نظارت ویژه داشته باشند و هیچ خودرویی حق پارک در این مناطق را ندارد و با افرادی که کم توجهی کنند برخورد قاطع می‌شود.

وی گفت:  برابر تصمیمات قرارگاه پدافند زیستی استان توزیع نذورات از جمله شربت، شیرینی و سایر موادغدایی پختنی و غیرپختنی در نیمه شعبان ممنوع است  و افراد می‌توانند هزینه نذورات خود را به دستگاه‌های مسئول برای تهیه بسته‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند.

در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی آخرین گزارش‌ها در خصوص بیماری کرونا از شهرستان‌های مختلف این استان ارایه شد و بر نظارت دقیق و مستمر مسوولان امر در امور مختلف تاکید شد.

تاکنون یک‌هزار و ۲۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۵ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما