شناسهٔ خبر: 39102059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر خراسان جنوبی در ۳۰ حادثه سیلاب امدادرسانی کرد

بیرجند - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: از یکم تا یازدهم فروردین امسال در مجموع ۵۶ مورد حادثه در این استان گزارش شده که ۳۰ مورد مربوط به سیل و آبگرفتگی بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدحمزه اسعدزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون امدادگران این جمعیت به ۴۷۵ نفر امدادرسانی کردند که ۳۹۳ مورد مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی گفت: امدادگران در این مدت به ۱۵ مورد حوادث جاده‌ای، ۶ مورد شهری، یک مورد ریزش آوار و چهار مورد حادثه کوهستان امدادرسانی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت:  مجموع حادثه‌دیدگان در این مدت ۳۹۳ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی، ۶۴ نفر حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌ای، هشت نفر حادثه‌دیده در حوادث شهری و ۱۰ نفر نیز در حوادث کوهستان آسیب دیده بودند.

وی با اشاره به اینکه مجموع کل افراد اسکان داده شده  ۶۸ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است یادآور شد: در این مدت ۸۶ تیم امدادی و عملیاتی به محل حوادث اعزام شدند و ۱۸۸ امدادگر به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

اسعدزاده با اشاره به شرایط نامساعد جوی گفت: ۱۹۶ نیروی امدادی هلال احمر در قالب ۴۹ تیم عملیاتی در راستای امداد رسانی به حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون شاهد عبور چند سامانه بارشی قابل توجه بوده که یکی از سامانه‌ها در حال حاضر فعال است و تا فردا (سه‌شنبه) ادامه خواهد داشت.

۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در خراسان جنوبی آماده باش هستند.

نظر شما