شناسهٔ خبر: 39101798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم من در کرونا

غنی ساختن اوقات فراغت با قرنطینه خوانی

تهران- ایرنا- قرنطینه خانگی تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که باید آن را جدی گرفت. به همین دلیل هم مردم در دوران قرنطینه سعی می‌کنند تا به روش‌های مختلف خود را سرگرم کنند. در همین ارتباط در صفحه اینستاگرام کاربران مختلف با راه‌اندازی کمپین قرنطینه_خوانی، سعی کرده‌اند تا هر فرد به نوبه خود سهمی در شکست این ویروس داشته‌باشد.

صاحب‌خبر -

در شرایطی که بحران کرونا بر همه کشورهای جهان سایه افکنده است مردم ایران نیز درگیر این بحران هستند. به عقیده پزشکان و متخصصان تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال، در خانه ماندن و خودداری از مسافرت است که به همین دلیل هم کاربران مختلف در اینستاگرام با پیوستن به کمپین قرنطینه_خوانی، در عین به اشتراک گذاشتن پست های مختلف در خصوص معرفی کتاب و خواندن موسیقی، مردم را ترغیب می کنند تا در خانه بمانند تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.

کتاب

کتاب از ارزشمندترین کالاهای فرهنگی به شمار می رود که نقش مهمی در آگاهی و ارتقای فرهنگ یک کشور دارد. به همین دلیل هم یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح و منطقی ضروری است تا با ارایه راهکارهای درست، این امر در جامعه اجرایی شود. با توجه به این مهم و در چنین شرایطی که جامعه درگیر ویروس کرونا شده و مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند، کتاب می تواند نقش مهمی در زندگی داشته باشد؛ یعنی بخشی از اوقات خود را به کتاب خوانی اختصاص دهند. به همین دلیل هم در اینستاگرام کاربران مختلف با پیوستن به کمپین قرنطینه_خوانی سعی در ترویج کتاب خوانی دارند.

کاربرانی که به این کمپین پیوسته اند، سعی دارند تا با معرفی کتاب های مختلف ایده های خود در خواندن کتاب ها را به اشتراک بگذارند. کاربران علاوه بر اینکه تصویری از کتاب مورد نظرشان در صفحه های خود به اشتراک می گذارند در پایین تصویر هم خلاصه ای از کتاب و داستان کلی آن را توضیح می دهند تا کاربران مختلف را علاقمند به کتابخوانی کنند. کتاب های به اشتراک گذاشته شده هم در حوزه های مختلف رمان، تاریخی، روانشناسی و ... است. در همین خصوص کاربرانی که در اینستاگرام به کمپین قرنطینه_خوانی پیوسته اند، کتاب هایی همچون زندگی خود را دوباره بیافرینید، زنی میان ما، عشق ویرانگر، دیوان شمس تبریزی، طاعون و ... را به کاربران مختلف معرفی کرده اند؛ کتاب هایی که با سلیقه های مختلف همخوانی دارد و هر فردی با هر سلیقه ای که باشد می تواند کتاب مورد نظر خود را پیدا کند.

موسیقی

موسیقی هنری است، مایه‌ سرگرمی و لذت و خوشی که در کالبد هر فرهنگی جریان دارد و در صورت استفاده صحیح از آن، برای جسم و روح نقش داروی مسکن را بازی می‌کند. گوش سپردن به موسیقی از معدود فعالیت‌هایی است که کل مغز را درگیر می‌کند. موسیقی و نواختن ساز موسیقایی از آن دسته هنرهایی به شمار می رود که آرامش روح و روان انسان را فراهم می کند و تاثیری مثبتی بر روی مغز و تقویت حافظه دارد.

با توجه به این مهم در چنین شرایطی که ویروس کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است و مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند، موسیقی می تواند نقش مهمی در زندگی آنها داشته باشد. به همین دلیل هم در اینستاگرام کاربران مختلف با پیوستن به کمپین قرنطینه_خوانی، موسیقی های مختلف با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند. کاربران با خواندن آهنگ های مختلف، آن را در صفحه اینستاگرامی خود گذاشته اند تا در شرایطی که مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند، از این موسیقی ها استفاده کنند.  

نظر شما