شناسهٔ خبر: 39100164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش جمهوری اسلامی ایران:

۱۲ فروردین الگویی جدید از زندگی بر مبنای اسلامیت و جمهوریت است

تهران- ایرنا- ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، این روز را الگویی جدید از زندگی در عرصه اجتماعی بر مبنای  "اسلامیت" و "جمهوریت" دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، در  این بیانیه که امروز منتشر شد،‌ آمده است: ۴۱ سال پیش در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸،  مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی که به تازگی کشور را از زیر یوغ حکومتی فاسد و ظالم نجات داده بودند، از فرصت پیش آمده در ابراز رأی و نظر خود برای تعیین سرنوشت کشورشان استفاده کرده و با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بی‌نظیر و تاریخی را ثبت کرده و با انتخاب ۹۸/۲ درصدی خود، رأی به استقرار حکومت "جمهوری اسلامی" دادند.

در بخشی از این بیانیه‌آمده است: حضور حماسی بیش از ۹۸ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی در روزهای سرنوشت‌ساز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رأی قاطع به "جمهوری اسلامی"؛ بیان کننده خواست و اراده مردم در استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی بود. خواسته‌ای که اکنون و با گذشت بیش از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم تمامی سختی‌ها و مشکلات و دشمنی‌های بی‌حد و حصر دشمنان این کشور و نظام؛ کماکان خواسته اصلی ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی است.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حاکمیت موازین اسلامی، در چارچوب مردم‌سالاری دینی، اقتدار دفاعی – نظامی، پیروزی بر انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی، خوداتکایی و خودکفایی و رشد و پیشرفت بالای علمی در سطح جهان؛ از جمله دستآوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی پس از رأی ملت ایران به نظامی اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ است.   

این بیانیه یادآور شد: همانگونه که تاکنون جمهوری اسلامی ایران، با اتکا به قدرت لایزال الهی و پشتیبانی مردمی، توانسته مسیر پیشرفت و بالندگی را با شتاب طی کند، امروز نیز گام برداشتن در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن با همت و همدلی آحاد مردم و مسئولان، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "جهش تولید" نامگذاری شده است، به شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و اقتدار بیش از پیش میهن اسلامی می‌انجامد.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرزندان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأسی به شعائر اسلامی و پایبندی به شعارهای استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی، عدالت و مقاومت بعنوان اصول بنیادین انقلاب که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود به آن اشاره کردند؛ کماکان در راه حفظ و پاسداری از نظام و انقلابی که ملت بزرگوار ایران آن را خلق کرده‌اند و در طول ۴۰ سال گذشته با حضور در تمامی صحنه‌ها، از آن محافظت کرده‌اند؛ از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و تا پای جان در این راه، مستدام و پایدار می‌مانند.

نظر شما