شناسهٔ خبر: 39100121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ فروردین ۵۸ روز تجلی اراده ملی ایرانیان برای تعیین سرنوشت خود بود

قزوین - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با صدور بیانیه ای ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی، از ۱۲ فروردین ۵۸ به عنوان روز تجلی اراده ملی و همدلی و اتحاد ایرانیان در تعیین سرنوشت خود یاد کرده است.

صاحب‌خبر -

در بخشی از این بیانیه که روز دوشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین قرار گرفت، آمده است: "یوم‌الله دوازدهم فروردین" به عنوان شاخص ملی و میزان و تراز انقلاب اسلامی و روز تحقق شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی و تجلی اراده ملی و خواست جمعی و عمومی ایرانیان و کوتاه کردن دست اجانب داخلی و خارجی نظام سلطه و طاغوت در تعیین سرنوشت خود؛ به عنوان گوهری تابناک و گرانسنگ می باشد.
در این بیانیه آمده است: نهال انقلاب اسلامی که با نثارخون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت، فراهم شد. و ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (۹۸/۲ درصد) تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تأیید کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دوازدهم فروردین، سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی و نخستین گام در راه استقرار حکومت متکی بر آرای واقعی مردم و روز شناساندن پیروان و دشمنان انقلاب و جدا کردن صف آنان است. در یک کلام، دوازده فروردین روز فرقان است.
در این بیانیه یادآوشده است: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از آموزه‌های سراسر نورانی اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب امام راحل به الگویی بی‌بدیل و نمونه ای کارا و اثر بخش در مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و مصداق اتم آن، آمریکای مستکبر و صهیونیست بین الملل برای سایر ملت‌ها و دولت‌های مستقل، آزاده و آزادیخواه جهان به ویژه کشورها و دول اسلامی بدل گشته که پس از عبور موفقیت آمیز و امیدوار کننده از گردنه‌های سخت تاریخی؛ به فرموده مقام معظم رهبری هم اینک حساس و خطیرترین شرایط را در پیچ بزرگ تاریخی پیش رو داشته که باید با دوری از اختلاف و تفرقۀ معاندان و منافقان؛ و حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه با اجرای کامل سیاست های کلان مدیریت جهادی در میدان عمل و پیاده سازی جهاد اقتصادی همراه با ایجاد جهش در تولید داخلی و ملی و حمایت از کار و سرمایه‌های ایرانی و اتکا به توان جوانانِ برومندِ مؤمنِ انقلابی و مدیریت هوشمندانۀ مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و سیاسی و گذر از مشکلات موجود، به ویژه ویروس منحوس کرونا، به چشم انداز ایران اسلامی در افق سال ۱۴۰۴ وایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی«عجل الله تعالی فرجه الشریف» درگام دوم انقلاب نائل آییم .

نظر شما