شناسهٔ خبر: 39099955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رادیو با هشتک "با میبد" در فضای مجازی راه‌اندازی شد

یزد- ایرنا- شهردار میبد گفت: رادیو با هشتک "با میبد" با هدف فراهم کردن اوقات شاد برای مردم به خصوص در روزهای قرنطینه خانگی در فضای مجازی به صورت صوتی و تصویری راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا نقوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ برقراری ارتباط  ۲ طرفه بین شهروندان  و مجموعه مدیریت شهری به صورت هم تصویری و هم صوتی  دنبال شد و در آغاز نیز محوریت برنامه‌ها با توجه  به شیوع بیماری کرونا بر روی این موضوع و ارائه آموزشهای مرتبط به ان فرار گرفت.

وی ادامه داد: تا به حال حدود پنج شماره این برنامه تولید و در فضای مجازی  منتشر شده و مدیران کانالها نیز در باز نشر آن در کانالهای مختلف همکاری دارند.

شهردار میبد یادآور شد : این برنامه‌ها بیشتر به صورت کوتاه و حدود ۲ دقیقه برنامه‌ریزی شده که در قالب آن با شاره به مطالب انتقادی با مردم صحبت شده ، همچنین اطلاع رسانی و آموزش‌هایی نیز در زمینه‌های گوناگون ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه تصویری نیز از طریق اتاق فکر و هم اندیشی نویسندگان برنامه‌هایی اختصاصی شهروندان تهیه می‌شود و در این ارتباط نیز حدود ۱۵ موضوع و محتوا شامل داستان‌گویی به مناسبت میلاد ائمه با حضور حجه الاسلام زارع راوی و هنرمند شهر ، مولودی ،  استندآپ ، نمایش و...تولید شده‌است.

این مسئول تصریح کرد: در واقع این برنامه‌ها ارائه جایگزین برای جشن‌های برگزار شده در ماه‌های ماه رجب ، شعبان و عید نوروز نظیر مشق عشق ، جشن میلاد حضرت علی (ع) ، نیمه شعبان و ... است که در سالهای قبل در سطح شهر برگزار می‌شده‌است.

وی گفت : تاکید در اجرای این برنامه‌ها بهره وری از هنرمندان شهرستان اعم از شاعران ، نویسندگان ، هنرمندان نمایش ، موسیقی ، مداحی و ...است که با ارسال آثار از سوی آنها با ویرایش و صدا گذاری در فضای مجازی منتشر و به آثار براتر جوایزی نیز اهدا می‌شود.

نقوی  در ادامه به انجام فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری در ارتباط با بیماری کرونا و حمایت از شهروندان و کادر درمان شهرستان اشاره کرد.

وی محاسبه عوارض و هزینه خدمات شهرداری تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ بر مبنای قیمت‌گذاری سال ۹۸ ، اهدای مبلغ یک میلیارد ریال به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر ، همکاری در آماده‌سازی نقاهتگاه‌های یک و ۲که با همت ستودنی مجموعه سپاه و بسیج و نیروهای جهادی راه اندازی شد  را از جمله این اقدامات برشمرد.

این مسئول همچنین به همکاری در ضد عفونی معابر ، خیابانها ، بوستانها با ... با  مشارکت نیروهای جهادی ، بسیح و مردم در محلات با تجهیزات شهرداری ، ارسال پیامک انبوه آموزشی شامل اقدامات پیشگیری از کرونا برای مردم ، اجرای بیش از ۵۰ طرح آموزشی و تقدیر از کادر درمان با موضوع‌های مختلف  ، اجرای تب سنجی با حضور نیروهای هلال احمر در ورودی شهر ها ، فعال‌تر کردن سامانه ۱۳۷ برای کمتر کردن مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ، نامگذاری بوستان ۲۵ هکتاری به نام پرستاران و... اشاره کرد.

«ماندن مردم در خانه» درخواستی است به طور مکرر از شهروندان تقاضا شده است برای کاستن فشار کاری کادر درمان و پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا که میبد در این ارتباط به گفته مسوولان ارشد شهر و مدیران حوزه درمان شهرستان در وضعیت قرمز به سر می برد.  

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما