شناسهٔ خبر: 39099352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰هزار بسته‌بندی بهداشتی میان شهروندان اردستانی توزیع می‌شود

مسئولان و آحاد شهروندان در اردستان در قالب‌های مختلف برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در آخرین اقدام ۱۰هزار بسته‌بندی بهداشتی میان شهروندان این شهرستان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، با شیوع ویروس کرونا در منطقه اردستان تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی، خیران و آحاد شهروندان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال تمام تلاش خود را به کار گرفتند و اقدامات قابل توجهی نیز در این زمینه صورت پذیرفته است.

حسن ذبیحی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: طرح بسیج ملی خانه به خانه در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد برای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا آغاز شد.

وی افزود: در این طرح نیروهای بسیجی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و گرفتن درجه حرارت بدن افراد به درب منازل سطح شهرستان مراجعه و در صورت مشاهده افراد مشکوک آن‌ها را به مراکز بهداشتی هدایت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان از مشارکت 28 نفر در این طرح خبر داد و گفت: در این طرح که از 14 تیم بهره گرفته می‌شود ، افراد بسیجی و شبکه بهداشت شهرستان اردستان در قالب تیم‌های دو نفره به  صورت بلوک بندی درب منازل مراجعه و بیماریابی انجام می‌دهند.

وی ضمن اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اردستان ابراز داشت: مقرر شده تا تیم‌هایی تشکیل شده و دارویی را که برای پیشگیری قرار است توسط استان اصفهان تحویل شود ضمن آموزش درب منازل بین شهروندان اردستانی توزیع کنند تا از شیوع این بیماری بیشترجلوگیری شود.

ذبیحی بیان کرد: در این طرح ابتدا از سه شهر شهرستان اردستان آغاز می‌شود، سپس در روستاها که یک مرحله آن نیز انجام شده و برای مرحله دوم توسط بهورزان و با همکاری دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها انجام خواهد شد و 10 هزار پک اقلام بهداشتی و پیشگیری بین شهروندان اردستانی توزیع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افرادی که علائم این بیماری را دارند هر چه سریعتر به مرکز غربالگری مراجعه و کسانی که بیماری حاد تنفسی دارند خود را به بیمارستان شهید بهشتی اردستان معرفی کنند.

وی تاکید کرد: همچنان توصیه می‌کنیم مردم با بسیجیان که از خودشان هستند در طرح پرسشنامه خانه به خانه همکاری کنند و در صورت داشتن علائمی خود را به مراکز بهداشتی معرفی کنند و سعی نکنند بیماری خود را پنهان کنند و تا فرصت دارند برای درمان حتما به بیمارستان مراجعه کنند.

ذبیحی از بهبود وضعیت بهداشتی اردستان خبر داد و افزود: در خصوص امکانات بهداشتی نسبت به قبل خیلی وضعیتمان بهتر شده، اما مشکلات برطرف نشده و در صورتی که ماسک به ما برسد تا در موضوع سلامت و حوزه بهداشت برای خانواده‌هایی که مثبت شناخته می‌شوند بتوانیم استفاده کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بیان کرد: در حال حاضر تخت مورد نیاز به حد کافی وجود دارد و ظرفیت تخت‌ها تکمیل نشده و رغبت مراجعه مردم نیز نسبت به بیمارستان بیشتر شده در حالی که نباید مردم این بیماری را یک مشکل بزرگی بدانند که بخواهند آن را پنهان کنند.

حضور پررنگ روحانیون 

حجت‌الاسلام سیدجواد حیدری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن عرض تبریک سال جدید اظهار داشت: با شروع بیماری کرونا در شهرستان اردستان مساعدتی انجام شد و از طریق بودجه‌های فرهنگی در اختیار مبلغ پنج میلیون ریال به منظور تهیه ملزومات پزشکی کمک شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات مستمر در حوزه مربوط به ویروس کرونا افزود: جلسه‌ای با روحانیون منطقه در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان برگزار و برای بیان احکام شرعی راهکارهایی در این زمینه ارائه شد تا در کل این شهرستان بتوانیم یک پوشش خیلی خوبی را داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: جلسه با روحانیت و هیئت‌های شاخص شهرستان اردستان و تعدادی از مداحان، موسسات قرآنی و با محوریت فرماندارشهرستان اردستان انجام شد و برنامه‌ریزی صورت گرفت و روحانیون آمادگی خود را در خصوص فعالیت‌های احکام شرعی اعلام کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی روحانیون ابراز داشت: روحانیون به محوریت حوزه علمیه شهید مدرس اردستان در قالب گروه‌های جهادی خود جوش فعالیت‌هایی را با همراهی بسیج انجام داده‌اند و در احکام شرعی به خانواده‌های متوفی کمک‌های خوبی را داشته‌اند.

حیدری ضمن اشاره به مشارکت و کمک هیئات مذهبی اردستان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: پیشنهاد شد تا هیئت‌های مذهبی با توجه به عدم برگزاری جشن‌های شعبانیه درسطح شهرستان اردستان هزینه‌های آن را در اختیار بهداشت و درمان قرار دهند تا کمکی به پرستاران و خانواده بیماران کرونایی بشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان تاکید کرد: جلساتی به‌منظور هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط در موضوع بهداشت برگزار شده و با ائمه جمعه سه شهر اردستان، زواره و مهاباد نیز در ارتباط هستیم تا برای همفکری و پیگیری مسائل مختلف مذهبی بتوانیم مردم را در زمینه پیشگیری از این بیماری کمک کنیم.

وی با بیان اینکه به لطف اعیاد شعبانیه امید است شاهد از بین رفتن این ویروس ناشناخته در کشور باشیم تصریح کرد: به شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشنهاد شد حاضریم با شیفت‌بندی روحانیون به منظور مشاوره احکام شرعی و مشاوره روحی درمانی خانواده‌های آسیب دیده انجام وظیفه کنیم.

حیدری ضمن تاکید بر حضور فعال و موثر هیئات مذهبی در فضای مجازی افزود: توصیه شده تا هیئت‌های مذهبی از طریق فضای مجازی خوراک فرهنگی را در اختیار مردم قرار دهند تا از فیض مسائل مذهبی با توجه به عدم برگزاری مراسم‌ها بی‌نصیب نشوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان بیش از 120 هیئت مذهبی شناسایی شده که در حال حاضر 60 هیئت مذهبی دارای پروانه فعالیت هستند و به همه توصیه شده تا در ریشه کنی ویروس کرونا در کنار مردم و مسئولان خدمت کنند.

بیش از 2 هزار لیتر مایع ضدعفونی تاکنون بین گروه‌های مردمی توزیع شده 

نادر یزدان‌بخش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: بیش از دو هزار و 700 لیتر مایع ضد عفونی و کلر خریداری و بین گروه‌های مختلف مردمی توزیع و ضمن همکاری با عوامل اجرایی ضدعفونی در سطح شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام بهداشتی اعم از مواد ضد عفونی و ماسک و دستکش بین همکاران در شهرداری اردستان توزیع شده است، افزود: به همین منظور راه‌اندازی ایستگاه سلامت در قالب میز خدمت در ورودی شهرداری اردستان با حضور رابط سلامت انجام شده است.

شهردار اردستان گفت: از اقدامات مهم این شهرداری در موضوع مقابله با ویروس کرونا می‌توان به گندزدایی و ضد عفونی معابر شهری، اماکن عمومی و مذهبی، محیط های تابعه شهرداری، پارک‌ها، بازار روز، سرویس‌های بهداشتی عمومی، جایگاه‌های عرضه سوخت و تاکسی‌های شهری در چند نوبت به‌صورت مستمر اشاره کرد.

یزدان‌بخش بیان کرد: ایجاد تسهیلات دور کاری، مرخصی استحقاقی و استعلاجی برای پرسنل و برقراری تسهیلات جهت اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تخفیف‌های شهرداری و کاهش تردد ارباب رجوع به شهرداری اردستان از اهم فعالیت‌های خوب بوده است.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش‌های لازم با همکاری کارشناس بهداشت به کارکنان شهرداری اردستان، عوامل خدماتی، کارکنان جایگاه سوخت، تاکسی‌ها و پیمانکار بازار روز طی چهار جلسه و توزیع مایع ضدعفونی بین تاکسیرانی‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

شهردار شهرستان اردستان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تدفین و تغسیل اموات گفت: عوامل مرتبط با حمل، کفن و دفن اجساد افرادی که به واسطه بیماری کرونا فوت کرده‌اند به تجهیزات ایمنی تجهیز شدند و تعامل لازم با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان صورت گرفته است.

یزدان‌بخش تصریح کرد: مسدود ساختن ورودی‌های شهر جهت کاهش ورود کسبه غیر بومی و جلوگیری از کار عوامل خدمات شهری و پیمانکار شهرداری از تفکیک زباله و دفن زباله‌های عفونی بیمارستانی و همچنین جلوگیری از فعالیت بازار روز و کسبه سیار در روزهای دوشنبه و پنج شنبه با جدیت پیگیری شده است.

وی افزود: راه‌اندازی بازارچه عرضه میوه و سبزی در حاشیه پارک بوستان و هدایت کلیه کسبه سیار به این بازارچه  و توزیع بروشور آموزشی، نصب پلاکارد اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش لازم جهت شهروندان از طریق فضای مجازی  نیز انجام شده است.

انتهای پیام/802/ی

برچسب‌ها:

نظر شما