شناسهٔ خبر: 39098109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان خبر داد

اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا در اردکان

شهابی زاد از اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا همراه با تشدید کنترل ترددها در شهرستان اردکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«بهروز شهابی زاد» در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد فرخنده ماه پرفیض شعبان المعظم به تشریح اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کروناویروس همزمان با سایر نقاط کشورمان اشاره کرد و گفت: ایست و بازرسی قبل از ورودی شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان مستقر و توسط نیروهای یگان‌ ویژه، تردد خودروها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروهای مسافر با بررسی مدارک شناسایی (شناسنامه، کد ملی و بیمه ‌نامه) به مبدأ بازگردانده می‌شوند اذعان کرد: ایست و بازرسی لایه دوم در محل پلیس ‌راه اردکان به نائین مستقر و مسافران غیر استانی توسط نیروهای خدوم بسیج به کمربندی بازگشت داده می‌شوند.

فرماندار اردکان ادامه داد: کلیه صنایع موجود و فعالِ در این شهرستان ملزم به ضد عفونی مداوم سرویس‌های ایاب‌ و ذهاب، تب ‌سنجی و سنجش اکسیژن کارگران شده و کارگران با علائم مشکوک از حضور در صنعت منع شوند.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های کنترل تردد برای جلوگیری از تجمعات در سطح شهر اردکان نیز حضور فعال خواهند داشت ابراز کرد: مسئولیت کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها و روستاها به عهده شهرداران و بخشداران و با همکاری نیروی انتظامی خواهد بود.

نماینده عالی دولت دوازدهم در اردکان همچنین بر لزوم و ضرورتِ مشارکت آحاد و اقشار مختلف مردم این شهرستان در سامانه اینترنتی و آنلاین غربالگری و مراقبت کرونا که به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است، تاکید و خاطرنشان کرد: اردکانی ها با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir می توانند بدون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، وضعیت خود و افراد خانواده خود را از نظر احتمال ابتلا به بیماری مشخص و بر اساس اطلاعات دقیقی که وارد شده است، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: فایده این فعالیت اینست که افراد با علائم ویروس کرونا هر چه سریع‌تر شناسایی و با اقدام به توصیه‌ها در هر مورد و رعایت نکات بهداشتی به یاری خدا و همت مردم چرخه انتقال این بیماری نگران‌کننده حذف خواهد شد.

شهابی زاد در پایان برای همگان آرزوی صحت، سلامتی و تندرستی کامل کرد.

گفتنی است که فرماندار و رییس شورای سلامت اردکان پیش از این از نزدیک از روند فعالیّت ایستگاه غربالگری اتباع خارجی مستقر شده در مهمان‌شهر صحابه افاغنه این شهرستان که برای اولین بار در استان یزد برپا شده است بازدید و دیدن به عمل آورده بود.

پایان پیام/ 680

نظر شما