شناسهٔ خبر: 39097753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۲ میلیارد ریال به سلامت ماکو مساعدت شد

مهدی تندرست

فرماندار ماکو از مساعدت بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مردم به یک موسسه خیریه درمانی در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین عباسی در حاشیه بازدید از کلینیک یک موسسه خیریه درمانی در ماکو در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با درک مسئولیت و شرایط، توسط شهروندان نوع دوست و خیر اندیش شهرستان ماکو تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حساب یک موسسه خیریه درمانی در ماکو واریز شده است.

وی با تاکید براینکه حدود ۲ میلیارد ریال آن برای تجهیز و خرید ملزومات بهداشتی بیمارستان و کادر درمانی هزینه شده است، افزود: با این میزان کمک،  ۲۰۰ سری کیت حفاظت فردی ایزوله، ۸۰۰ سری لباس یکبار مصرف (گان جراح)، ۱۰ هزار جفت دستکش (۲۰کارتن)، یک‌هزار لیتر الکل، آب‌ژاول و گلیسیرین، ۱۰ هزار عدد ماسک کشی چهارلایه، ۲۰ کارتن (۸۰ گالن) چهار لیتری مایع دستشویی، ۳۰ کارتن مایع سفید کننده به میزان حدود ۴۰۰ لیتر و ۱۲ کارتن دستمال کاغذی به میزان ۵۷۶ بسته تاکنون تهیه و به بیمارستان ماکو اهدا شده است.

فرماندار ماکو بیان کرد: علاوه بر آن، ۱۵ تخت بیمارستانی مکانیکی و برقی پیشرفته با تجهیزات جانبی به تدریج تهیه و به بیمارستان اهدا می شود.

وی با اشاره به نتایج بررسی علل ابتلای موارد مثبت کرونا ویروس در ماکو، گفت: سابقه مسافرت اخیر یا تماس با مسافران علامتدار علت اصلی درگیری و شیوع است، لذا از همشهریان عزیز ماکویی که علیرغم توصیه های مکرر، به مسافرت رفته اند، ضمن آرزوی سلامتی برای آنها خواهشمند است بعد از برگشت از سفر ۱۴ روز به هیچ عنوان از منزل خارج نشده و با افراد دیگر تماس نداشته باشند.

عباسی همچنین از دستگیری افرادی که با جوسازی میخواهند شرایط را بحرانی کنند خبر داد و افزود: فردی که به صورت غیر قانونی اقدام به تصویر برداری در حریم خصوصی بیمار در بیمارستان فجر ماکو نموده بود ظرف ۲۴ ساعت با همکاری پلیس فتا شناسایی و به علت ایجاد رعب وحشت دروغین با تدابیر قضایی، دستگیر شد.

فرماندار ماکو در ادامه با تاکید براینکه با اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی در مبادی ورودی شهرستان ماکو، شاهد کاهش چشمگیر تردد خودرو ها در این محور بوده ایم، افزود: در این رابطه ۷دستگاه خودرو توقیف و بعد از اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.

وی با بیان اینکه همکاری شهروندان جهت پایش و بازرسی دقیق در مبادی ورودی به شهرستان الزامی است،  ادامه داد: خودروهایی که صاحبان آنها، تصمیم ستاد را نقض کرده و اقدام به برهم زدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کنند، علاوه بر جریمه به پارکینگ نیز منتقل می شود که در این راستا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ خودرو به پارکینگ انتقال یافته است.  

انتهای پیام

نظر شما