شناسهٔ خبر: 39096330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر:

رسیدگی به مشکلات ارتباطی روستاهای استان در بازدیدهای میدانی / تجهیز روستاهای دارای صنایع دستی و گردشگری به سرویس های مکالمه و اینترنت همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد روستاهای نیازمند به سرویس های ارتباطی در سال گذشته تجهیز شده اند، گفت: در بسیاری از نقاط پر جمعیت استان پوشش تلفن همراه و اینترنت تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات برای توجه به بخش روستایی اظهار کرد: با هدف شناسایی روستاهای دارای مشکل ارتباطی اجرای طرح بازدید میدانی از روستاها برای بررسی و رفع مشکلات ارتباطی در دستور کار قرار گرفت و روستاهای نیازمند راه اندازی پوشش همراه، ارتقا سایت و اجرای فیبر نوری مشخص شدند .
وی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری مسیرهای شهر اهرم به کلمه و کلمه به تنگ ارم اجرا شده است، اظهار کرد: با اجرای این پروژه توانستیم یکی از مهم ترین مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان که ایجاد پوشش همراه در جاده پرتردد اهرم به کلمه بود را محقق کنیم و مشکل پهنای باند بخش بوشکان و ارم شهرستان دشتستان که مانع بزرگی برای توسعه اپراتورها در منطقه بود را مرتفع کنیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در سال گذشته 23 روستا با ارتقا سایت های نسل دوم همراه به نسل سوم و چهارم دارای سرویس اینترنت شده اند و این امر در این روستاها زمینه ساز خود اشتغالی برای بسیاری از جوانان جویای کار که قصد مهاجرت به شهرها را داشته اند شده است.
سملیان از دیگر پروژه های وزارت ارتباطات در حوزه توسعه روستایی با عنوان فیبر نوری روستایی سخن گفت و افزود: با اجرای فاز یک این پروژه 21 روستا با جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر به تکنولوژی های روز مجهز می شوند. 
وی افزود: در مسیر اجرای این فیبر نوری 24 سایت همراه به این تکنولوژی مجهز می شوند که زیرساخت بسیار عالی برای ارتقا این سایت ها است. 
سملیان با اشاره به اینکه مواجهه و مقابله با بحران های ناشی از بلایایی طبیعی نیاز به رفتاری سازمان یافته دارد، گفت: ارتباطات در زمان بحران اولین شاخص مورد نیاز جهت مدیریت کمک رسانی است واین زیرساخت های ارتباطی در روستاها کمک شایانی به مدیران زیربط در زمان مدیریت بحران می کند.
وی افزود: جهت مواجهه با بحران های احتمالی، با توجه به جمعیت قابل ملاحظه ای که به استان بوشهر وارد می شود دستگاه های زیرمجموعه ارتباطات شیفت های فنی را مشخص کرده اند و تجهیزات لازم مانند دکل های سیار را بصورت آماده باش در مناطق حساس و گردشگری شهرستانهای گناوه و دیلم قرار می دهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از لینک های مهم ارتباطی در زمان بحران پایداری فیبر نوری مسیر کنگان به جم است، تصریح کرد: این فیبرنوری به دلیل اینکه در گذرگاه سیل قرار دارد کل ارتباطات این شهرستان را تهدید می کند؛ لذا از مسیر کوهستانی دوراهک-ریز-انارستان فیبر نوری دیگری اجرا شده که علاوه بر تامین امنیت ارتباطات این شهرستان، مشکل ارتباطی بسیاری از روستاها و شهرهای مسیر را حل کرده است.
 

نظر شما