شناسهٔ خبر: 39096329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴۲ طرح تولیدی امسال در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا- رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تکمیل و راه‌اندازی ۱۴۲ طرح تولیدی - صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

رامین صادقی روز دوشنبه در تشریح فعالیت‌های صنعتی در استان افزود: در قالب این طرح‌ها واحدهای نیمه‌تمام با پیشرفت مختلف تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  ۵۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت، اظهارداشت: این واحدها با مشکلات مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند و با رفع مشکل دوباره فعال شدند.

وی اضافه‌کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد و این اقدام زمینه اجرای برنامه‌های مناسب در سال جهش اقتصادی را فراهم کرده است .

 صادقی گفت: هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان  براساس ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند اما تعدادی نیز به ظرفیت‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تمرکز در استان بر این است تا صاحبان سرمایه مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و به ظرفیت واقعی تولید برسند.

وی همچنین به ظرفیت‌های معدنی استان اردبیل اشاه کرد و گفت: در شهرستان مشگین‌شهر معدن مس، طلا و مولیبدن شناسایی و ذخایر آنها برآورد شده و حتی صنایع غیرفلزی نظیر واحد صنعتی تولید کاغذ از سنگ مجوز گرفته است.

به گفته وی ، امسال پهنه معدنی جنوب استان نیز آماده واگذاری بوده تا اشتغال استان در این بخش هم متحول شود.

صادقی همچنین گفت: در مقابله با بیماری کرونا تولید محصولات بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان افزایش یافته و روزانه سه هزار عدد ماسک آماده عرضه به بازار است.

وی بیان‌کرد: با توجه به ضرر و زیان واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل شیوع بیماری کرونا افزود: سعی بر این است اثرات و ضرر و زیان ناشی از این فضا مورد ارزیابی قرار گرفته و در بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع حمایتی جدی انجام شود.

نظر شما