شناسهٔ خبر: 39096273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون کردستان:

اهدای خون نیاز اساسی بیماران خاص در کردستان است

سنندج - مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: اهدای خون در شرایط فعلی نیاز اساسی است چون بیمارهایی داریم که هر لحظه نیازمند خون هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان کردستان، محمدسعید کریمیان با اشاره به اینکه در سنندج و سقز پایگاه ثابت اهدا خون وجود دارد، اظهار داشت: اهدای خون در شرایط فعلی استان نیاز اساسی است چرا که بیمارهایی داریم که هر لحظه نیازمند خون هستند و بنابراین افراد در صورت بیرون آمدن از خانه برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خون استان نسبت به گذشته یک سوم حالت عادی است، افزود: با توجه به اینکه مردم استان به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر از خانه‌هایشان بیرون می آیند اخیراً آمار مراجعه کنندگان اهدای خون کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان ادامه داد: بسیاری از بیماری‌ها از جمله افراد مبتلا به تالاسمی و سرطان به دلیل پایان بودن پلاکت خون، ماهانه به صورت مکرر به خون نیاز دارند و از مردم و افراد باسابقه و مستمر استان درخواست داریم همچون گذشته که یاری گر بوده‌اند برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند چرا که در آینده نزدیک به خون نیاز شدید پیدا می‌کنیم.

کریمیان یادآور شد: با توجه به آلودگی ویروس کرونا افراد قبل از اهدای خون توسط پزشک دوره دیده تب سنجی شده و تمام موارد بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به پایگاه انتقال خون جهت اهدا خون مراجعه کنند، بیان کرد: انتقال خون کردستان در روزهای تعطیل نوروزی نیز فعال و میزبان اهداکنندگان بوده تا تأمین فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران فراهم شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان به سن و سال افراد اهدا کننده نیز اشاره کرد و گفت: افراد از ۱۸ تا ۶۰ سالگی با وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم می‌توانند جهت اهدای خون مراجعه کنند.

نظر شما