شناسهٔ خبر: 39095948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در قم/مطالبه خبرنگاران از مسئولان برای معیشت مردم در بحران کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در استان گفت: از جمله دغدغه‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران قم، رسیدگی مسئولان به معیشت مردم در بحران کروناست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدموسی حسینی کاشانی در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم رسانه در اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم اظهار داشت: از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه فضای مجازی باید برای اطلاع‌رسانی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اطلاع‌رسانی سرمایه‌ای مهم در پیشگیری از کروناست و اصحاب رسانه، بازوان دستگاه‌های اجرایی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان در این حوزه مهم هستند.

وی با بیان اینکه درباره پیشگیری از بیماری و هماهنگی برای در اختیار قرار دادن اخبار موردنیاز عموم مردم، تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه رسانه‌ای، یکی از اقدامات مهم است و این ظرفیت مهم با مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها مدیریت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی با تشکیل این قرارگاه شاهد بودیم و اولویت‌هایی برای پیگیری اصحاب رسانه تعیین شد که شامل مدافعان سلامت، فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح در خانه بمانیم و حرکت‌ گروه‌های جهادی است.

وی یکی از بخش‌های مهم رسانه‌ای را ارائه گزارشی از دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا دانست و گفت: انتظار می‌رود مدیران همکاری خوبی با خبرنگاران در این زمینه داشته باشند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: از جمله دغدغه‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران قم، رسیدگی مسئولان به معیشت مردم در بحران کروناست، در تهران، بودجه خوبی در اختیار شهرداری در مورد مشاغل ضعیف و دست‌فروشان قرار گرفت و حمایت‌هایی از اصناف انجام شد و انتظار می‌رود با توجه به اینکه قم، درگیر کرونا بوده و بسیاری از مردم دچار مشکلات معیشتی شده‌اند دراین‌باره حمایت‌هایی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: در اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون تعطیلی اصناف غیرضروری باید به‌طور کامل این نوع اصناف مشخص باشد و ابهامات رفع شود که کدام اصناف شامل واحدهای تجاری غیرضروری هستند و باید تعطیل باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: این عدم اطلاع‌رسانی دقیق سبب شود عده‌ای نادانسته واحد تجاری را فعال نگاه‌دارند، برای نمونه هنوز تکلیف واحدهایی چون قنادی‌ها یا فروش لوازم تولید شیرین، سوهان فروشی یا فروش پوشاک و وسایل برای نوزادان معلوم نیست و بسیاری از شهروندان دراین‌باره ابهاماتی دارند.

انتهای پیام/457/ع

نظر شما