شناسهٔ خبر: 39095766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالحی در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

در خانه می‌مانیم، اما تعطیلی نداریم/ نوروز را به مطالعه گزارش‌های هسته‌ای می‌گذرانم

گفت وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با رئیس سازمان انرژی اتمی را در این گزارش می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

مصاحبه عیدانهبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و مردم برعکس هر سال برای حفظ سلامتی خود و خانواده بهتر است در خانه بمانند تا از گسترش ویروس منحوس کرونا جلوگیری کنند، ما هم در باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو‌های عیدانه‌ای را با برخی از مسئولان در نظر گرفته ایم تا کمی از حال و هوای این روز‌های کرونایی فاصله بگیریم.

این بخشی از گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا با همسرتون به سبک سنتی آشنا شدید‌ و چند فرزند دارید؟

صالحی: ما جزو نسل‌های گذشته هستیم٬ در سال ۵۲ ازدواج کردیم و سه فرزند دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهریه همسرتان چقدر است؟ 

صالحی: چند صد سکه بهار آزادی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: طبق رسم خانوادگی  به خانواده‌ چقدر عیدی می‌دهید؟

صالحی: هدایایی مطابق با شان و سن شان که خوشحال شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان:با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه شدن در خانه عید امسال در خانه چه می‌کنید؟

صالحی: به توصیه مسئولین در خانه می‌مانیم٬ اگر خودمان عمل نکنیم چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم  مردم به توصیه‌ها عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان:برنامه شما برای عید چیست؟

صالحی: به اندازه کافی کار برای انجام دادن دارم. مطالعه کتاب. از قبل کتاب هایی مانده است که باید بخوانم. همچنین گزارش‌های فنی بسیاری را باید مطالعه کنم که احتیاج به وقت قابل توجهی دارد٬ البته  جلسه هیئت دولت بود که شرکت در آن ضرورت داشت. به طور کلی تعطیلی برای ما معنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان:در کدام دانشگاه و در چه رشته‌ای درس خواندید؟

صالحی: لیسانس خود را در دانشگاه آمریکایی‌های بیروت و در رشته فیزیک گرفتم.  دکترای خود را هم در رشته مهندسی هسته‌ای از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا دریافت کردم.

باشگاه خبرنگاران جوانبهترین فیلمی که امسال دیدید چه بوده است؟

صالحی: خیلی اهل فیلم دیدن و تلویزیون نیستم، اما چند وقت پیش فیلم قدیمی «ده فرمان» را دانلود و تماشا کردم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: از نظر شما بهترین خاطره و بدترین خاطره در سال ۹۸ چه بوده است؟

صالحی: بدترین خاطره شهادت سردار سلیمانی بود و بهترین خاطره این بود که نشان دادیم صنعت هسته‌ای ما توانستیم به گونه گام برداریم که ملت شریف ما متوجه شده صنعت هسته‌ای در قالب برجام محدودیتی ندارد و به سرعت به تمام آرمان‌ها و تا به خود برسد گام دوم که تحقیق و توسعه بود در نطنز که توانستیم از ۱۵ سانتریفیوژ جدید رونمایی کنیم، همچنان با قدرت در چارچوب یک منطق تجاری علمی و حرفه‌ای جلو می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین آرزویی که می‌توانید برای مردم در سال جدید داشته باشید چیست؟

صالحی: امیدوارم طبق وعده الهی و آیه شریفه ان مع العسر یسرا که بعد از هر سختی گشایش خواهد بود، سال خوبی باشد سال ۹۸ سال سختی بود اتفاقاتی مانند  شهادت سردار سلیمانی،کرونا و مسائل مختلف داخلی و خارجی‌های گوناگونی که به کشور ما وارد شد.امیدوارم از این سختی‌ها در سال جدید عبور کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آخرین کتابی که خواندید چه بوده است؟

صالحی: آخرین کتاب  درباره سیستم غنی سازی توسط ماشین‌های سانتریفیوژ که من یکی از مولف های آن هستم و در حوزه کتاب های علمی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: آرزویی که دوست  دارید در سال  ۹۹ محقق شود؟

صالحی: دوست دارم که تمامی محدودیت‌های ظالمانه ای که بر کشورمان اعمال شده برطرف شود و بتوانیم با شتاب قابل توجهی مسیر پیشرفت را طی کنیم. تمامی زمینه‌ها آماده است و در این ۴۰ سال اقدامات بسیاری انجام شده است،  دشمن هم دائم تلاش می‌کند تا مسیر پیشرفت کند شود. در سال ۹۹ شتاب قابل قبولی را در مسیر پیشرفت داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چقدر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید؟

صالحی: خیلی کم.

باشگاه خبرنگاران جوان: اولین کلمه ای که بعد  از شنیدن کلمات باشگاه خبرنگاران جوان، روحانی و کمالوندی به ذهن تان می رسد بگویید.

صالحی: باشگاه خبرنگاران: جوان باشگاهی متنوع به هنگام و به روز است. آقای روحانی: رئیس جمهوری که با مشکلات فراوانی روبرو شد، ولی با صبوری و تدبیر سعی می‌کند از این مشکلات عبور کنند. آقای کمالوندی: انسانی صادق و خالص و وفادار کرونا مشکوکی است که با وسعت زیادی رشد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما