شناسهٔ خبر: 39095454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

قم - ایرنا - گلریزان یک میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا، پیگیری وضعیت سلامت خانواده بیماران بهبودیافته کرونایی، انتقال تجربه سهم بهبودیافتگان در مقابله با کرونا، مشارکت ۶۰ پزشک متخصص در طرح مطب در خانه، آمادگی برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا و چهار مورد مسمومیت الکلی؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز یکشنبه ۱۰ فروردین‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

صاحب‌خبر -

آمادگی برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا

استاندار قم گفت: این استان تاکنون عملکرد مطلوبی در زمینه کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته است، ولی باید آمادگی کامل برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا در قم همچنان وجود داشته باشد.

بهرام سرمست در ستاد پیشگیری هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم، با تاکید بر هم افزایی بخش‌های مردمی و دولتی در مسیر مدیریت مبارزه با بیماری کرونا افزود: بسیج همه ظرفیت‌ها در دستور کار مدیریت استان است.

زوج پزشک شب عروسی بالای سر بیماران کرونایی

کرونا که آمد، همه‌چیز را تغییر داد، اما کسانی نیز هستند که با ایثار و فداکاری خود در این روزهای کرونایی درس‌هایی بزرگی را رقم‌زده‌اند که داستان زوج جوان قمی نیز یکی از این درس‌هاست.

۲ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم که قرار بود نهم فروردین‌ماه جاری، آیین عروسی خود را جشن بگیرند، در لباس خدمت به بیماران مبتلابه کرونا در بیمارستان ماندند و شب عروسی را نیز بر بالین بیماران کرونایی گذراندند تا معنای تازه‌ای به انسانیت و ازخودگذشتگی در دفاع از سلامت جامعه ببخشند.

گلریزان یک میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا

رییس ستاد کمک‌های مردمی قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) قم گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در گلریزان مجازی ویژه مبارزه با کرونا جمع‌آوری‌شده است که انتظار داریم این رقم تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

محمود پارچه‌باف در حاشیه بازدید آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از این قرارگاه افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و فشار به قشرهای گوناگون مردمی، این ستاد در تلاش است تا علاوه بر اقدام‌های لازم در مقابله با کرونا، بخشی از کمک ها را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

پیگیری وضعیت سلامت خانواده بیماران بهبودیافته کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت سلامت و درمان بیماران بهبودیافته کرونایی قم و همچنین غربالگری و ارائه آموزش‌های بهداشتی به خانواده این بیماران پیگیری می‌شود.

سیامک محبی در گفت‌وگویی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات افراد ترخیصی یک ماه گذشته بیمارستان‌ها جمع‌آوری و پس از بررسی‌های لازم اطلاعات در سامانه سیب معاونت بهداشت وارد شد.

چهار مورد مسمومیت الکلی

بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز قم گفت: مسمومیت الکلی در قم تنها ۴ تن بود که متاسفانه ۲ تن از آن‌ها بر اثر استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند.

احمد عظیمی افزود: با توجه به تبلیغات مسموم فضای مجازی که با هدف تخریب اعتقادات مردم و به دور از مبانی علمی، به‌صورت گسترده انجام‌گرفته، در برخی استان‌ها شاهد استفاده گسترده از مشروبات الکلی برای مقابله با ویروس کرونا و متعاقب آن مسمومیت و فوت افراد بوده‌ایم.

وی ضمن هشدار نسبت به خطرات ناشی از مسمومیت الکلی از مردم قم خواست: ضمن خودداری از توجه به تبلیغات غیرعلمی فضای مجازی، با رعایت قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی که مورد تایید متخصصان است به شکست این ویروس منحوس کمک کنند.

انتقال تجربه سهم بهبودیافتگان در مقابله با کرونا

انتقال تجربه روزهای سخت بیماری و دردهایی که باید تحمل کرد به دیگران، سهمی است که شماری از بهبودیافتگان برای تشویق مردم به رعایت بیشتر نکات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برعهده گرفتند.

شنیدن جزییات بیماری کرونا و راهکارهای طی کردن دوران نقاهت از زبان بهبودیافتگان، یکی از بهترین شیوه‌ها برای مقابله با این ویروس است.

مشارکت ۶۰ پزشک متخصص در طرح مطب در خانه

رییس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: ۶۰ پزشک متخصص قمی در گام دوم طرح «مطب در خانه» مشارکت دارند و از طریق فضای مجازی اقدام به مشاوره و پاسخگویی به بیماران می‌کنند.

سیدحسن عادلی روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: در گام نخست اجرای طرح «مطب در خانه»، ۳۳ پزشک متخصص استان حضور داشتند که در این ایام اقدام به مشاوره و پاسخگویی از طریق پیام‌رسان واتساپ می‌کردند.

ترخیص ۳۰ بیمار بهبودیافته مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۳۰ تن از بیماران بستری در بخش‌های مراکز درمانی قم پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

محمدرضا قدیر روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ روز دهم فروردین‌ماه جاری، ۱۳۲ تن در مرکزهای درمانی با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش‌شده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

نظر شما