شناسهٔ خبر: 39095447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع تصرف بیش از سه هکتار از اراضی ملی البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در پایش های نوروزی بیش از۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی را رفع تصرف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی با گشتهای ویژه در ایام نوروز از هر گونه تصرف سود جویان در اراضی جلوگیری می کنند.

فرضی افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در پایش های نوروزی موفق به رفع تصرف ۳.۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی شدند.

او گفت: ۱.۵ هکتار از این اراضی با دستور مراجع قضایی خلع ید و ۱.۷ هکتار از این اراضی نیز طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: در این پایش ها به ۱۰ مورد نیز اخطار و توقف عملیات تصرف انجام شده است.

فرضی اجرای طرح کنترل چرای دام در مراتع را از دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تعطیلات نوروزی دانست و  گفت: در این مدت هشت مورد کنترل چرای دام در مجموع برای ۲ هزار و ۶۵ واحد دامی انجام شده که از مراتع اخراج و یا از ورود آن ها به مراتع جلوگیری شده است.
او همچنین از مردم  خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
طرح ویژه گشت های نوروزی با ۱۰ اکیپ به صورت شبانه روزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / م . م 

نظر شما