شناسهٔ خبر: 39095365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغییر خط تولید و کمک‌های نقدی، سهم واحدهای صنعتی زنجان در خروج از بحران کرونا

زنجان- ایرنا- واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان با تغییر خطوط تولیدی خود به مواد ضدعفونی‌کننده و یا با اهدای کمک‌های نقدی به دانشگاه علوم پزشکی استان، یاریگر مسؤولان استان زنجان در مهار و پیشگیری از بیماری کرونا و خروج از بحران آن هستند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان، همکاری، همراهی و مشارکت لازم را با ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا دارند.

ایرج احمدی اظهار داشت: در این راستا در اوایل اسفندماه سال گذشته، شرکت شیمی سبز اشراق و شرکت صنایع غذایی هومن ضمن تولید مواد ضدعفونی‌کننده، نسبت به توزیع رایگان در سطح شهر زنجان اقدام کردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر بهداشت و درمان، شرکت کاغذسازی راشا کاسپین زنجان، مبلغ ۲ میلیارد ریال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان قرار داد.

احمدی افزود: شرکت پاک‌سمن نیز ضمن اهدای یک هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو به اتحادیه نانوایان زنجان، تامین رایگان ماسک‌های مورد نیاز این اتحادیه را متعهد شده و همچنین این شرکت با تولید روزانه ۲ هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو نسبت به توزیع رایگان در مراکز بهداشتی و نهادهای درگیر در مبارزه با کرونا اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شرکت پدیده شیمی قرن (گلرنگ)، مواد و ژل ضدعفونی‌کننده تولید می‌کند، گفت: شرکت پاک‌حیات نیز تا کنون بیش از ۶۰ تُن مایع سفیدکننده از محصولات خود را به منظور پشتیبانی از مردم استان زنجان به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات این شرکت در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: با همکاری مدیران و کارکنان شرکت‌های خدماتی مستقر شهرک‌های صنعتی استان، گندزدایی و ضدعفونی کردن ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های آتش‌نشانی، تضفیه‌خانه‌های فاضلاب و خیابان‌ها و معابر پرتردد در سطح شهرکهای صنعتی استان زنجان نیز به صورت روزانه در حال انجام است.

احمدی افزود: علاوه بر این اقدامات با توجه به ورود و خروج خودروهای حمل بار که در بعضی موارد از سایر استان‌ها وارد شهرک‌های صنعتی زنجان می شوند، تب‌سنجی نیز در مبادی ورودی شهرک‌ها صورت می‌پذیرد.

نظر شما