شناسهٔ خبر: 39095174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترخیص ۲ نوزاد مبتلا به کرونا ویروس از بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

۲ نوزاد مبتلا به کرونا ویروس پس از ۱۴ روز بستری در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت بهبود یافته و مرخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید حسن میری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۲ نوزاد مبتلا به کرونا ویروس پس از طی یک دوره درمان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت بهبود یافته و مرخص شدند.

او افزود: این نوزادان ۴ و ۱۴ روزه بودند که پس از پذیرش در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، تست کرونای آن‌ها مثبت شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: این ۲ نوزاد هم اکنون ترخیص شده و به آغوش گرم خانواده برگشته‌اند.

میری تصریح کرد: به همت تیم درمان بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، نوزادان مبتلا به کووید ۱۹، پس از ۱۴ روز بستری در این بخش تخصصی بهبود یافته و مرخص شدند.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: گزارش‌های پزشکی نشان می‌دهد یکی از این نوزادان در مجاورت بیمار کرونایی قرار گرفته و دچار بیماری کووید ۱۹ شده، اما نوزاد دیگر هیچگونه تماسی با فرد مبتلا به کرونا نداشته است و این بیماری از سایر شیوه‌های انتقال به بیمار نوزاد منتقل شده است.

بر این اساس، ۲ کودک مبتلا به ویروس که اکنون بهبود یافته اند، کم سن‌ترین مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران به حساب می‌آیند.

پزشکان فوق تخصص عفونی بیمارستان ۱۷ شهریور پیشنهاد کرده‌اند: نوزادانی که به تازگی از چنگال ویروس منحوس و وحشی کرونا نجات یافته اند تا ۲ هفته قرنطینه شوند.

کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پیوسته بر رعایت نکات بهداشتی و همچنین بر ضرورت قطع انتقال این ویروس تاکید دارند.

انتهای پیام/ع

نظر شما