شناسهٔ خبر: 39095167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لایحه‌ای برای حمایت از شهروندان نیازمند مشهدی تهیه می‌شود

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: لایحه‌ای برای حمایت از شهروندان نیازمند مشهد که در روزهای مقابله با کرونا برای تهیه نیازهای اولیه زندگی خود درمانده اند در شهرداری مشهد در دست تهیه است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا کلایی یکشنبه شب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود با اعلام این مطلب اظهار داشت: مساله ای که مغفول مانده و باید به آن توجه کنیم این است که خیلی از افراد سرپرست خانوار در این شهر درآمد پایدار ندارند و به درآمدهای روزانه برای تامین مایحتاج اولیه زندگی شان وابسته هستند و پس انداز کافی برای گذران دوران کرونا را ندارند. متاسفانه همشهریان زیادی هستند که این روزها توانایی تامین نیازهای اولیه روزانه مثل خوراک و امثال آن را هم واقعا ندارند.

وی ادامه داد: کارهایی از طرف نهادهای متولی انجام شده ولی کافی نیست، قبول دارم که خیلی از کسبه، بازاریان و صاحبان مشاغل هم از این وضعیت متضرر شده اند ولی تاکید می کنم مساله مهم در این روزها افرادی هستند که برای تامین نیازهای اولیه زندگی و تهیه یک بسته غذایی برای خانواده شان با مشکل رو به رو شده اند.

او افزود: خوشبختانه اعضای شورای شهر هم در این زمینه دغدغه دارند و بر همین اساس درصدد هستیم که لایحه‌ای را برای کاهش این آسیب تقدیم شورا کنیم، بدون شک در این زمینه بایستی از توان خیریه ها، سازمان‌های مردم نهاد، شوراهای اجتماعی محلات و در یک کلام از توانمندی همه مردم دغدغه مند برای شناسایی افراد استفاده کنیم، شورای شهر به زودی جلسه ای در این زمینه خواهد داشت و ممنون می شوم نظرات و پیشنهادهای خود را درباره موضوع اعلام کنید.

شهردار مشهد اظهار داشت: بدون شک دوست داشتن مشهد در گرو دوست داشتن شهروندان مشهد و کمک به آنها در این شرایط سخت است.

کلایی ادامه داد: از روزی که آژیر قرمز کرونا در مشهد به صدا درآمد و اوضاع شهر بحرانی شد تا امروز ٢٢ روز می گذرد و در این مدت خیلی ها برای حفاظت از جان مردم تلاش کردند که واقعاً جای تشکر دارد.

وی اضافه کرد: از زحمات شبانه روزی کادر فداکار درمانی و تجهیز بیمارستانها تا ضدعفونی مداوم شهر، کاهش فعالیتهای جمعی و مذهبی، بستن مسیرهای تجمع جمعیت در مشهد در ایام پیک نوروز، اطلاع رسانی گسترده در فضاهای محیطی و شبکه های اجتماعی و از همه مهمتر توقف موقت حضور زائران در حرم رضوی و صدها فعالیت دیگری که انجام شد جای تشکر دارد.

شهردار مشهد در ادامه نوشت: مردم هم انصافا عالی عمل کردند البته شاید عده‌ای بگویند چرا مردم این ‌کار را انجام دادند یا آن کار را انجام ندادند اما من بر اساس مشاهدات میدانی روزانه و ارتباط با سایر کلان‌شهرها و اشراف به وضعیت آنها به قطعیت می توانم بگویم که مردم مشهد در راه مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کلان‌شهرها عالی و متمایز عمل کرده اند و این که عده‌ای می خواهند ضعف‌‎های ساختاری را گردن مردم بیندازند بحث دیگری است و کار کردن برای شما واقعا باعث افتخار است.

طبق آخرین آمار با افزوده شدن ۷۷ مبتلای جدید به کرونا تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در استان خراسان رضوی به هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۲۰۷ تن اعلام شده است.

نظر شما