شناسهٔ خبر: 39095034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

از اول انقلاب تاکنون سالی به اندازه۹۸ در سختی و مشقت نبودیم/ برای جهش تولید همه وزارتخانه‌ها باید پای کار بیایند

در گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زهرا نصراللهی، تعطیلات نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و مردم برعکس هر سال برای حفظ سلامتی خود و خانواده بهتر است در خانه بمانند تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند، ما هم در باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو‌های عیدانه‌ای را با برخی مسئولان در نظر گرفته‌ایم تا کمی از حال و هوای این روز‌های کرونایی فاصله بگیریم.

گفت‌وگوی نوروزی باشگاه خبرنگاران جوان با علی محمد شاعری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی را در ادامه می‌خوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: خودتان رو معرفی کنید؟

شاعری: بنده علی محمد شاعری متولد سال ۱۳۳۸ و نماینده مردم شریف شهرستان‌های بهشر، نکا و گلوگاه در استان مازنداران هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: تحصیلات شما در چه دانشگاه و چه رشته‌ای بوده است؟

شاعری: فارغ التحصیل رشته علوم کشاورزی هستم، دکترای تخصصی‌ام را در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تربیت مدرس تهران و مدرک کارشناسی‌ام را هم از دانشگاه مازندران اخذ کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با همسرتان چگونه آشنا شدید؟

شاعری: سال اول دانشگاه بودم، در سال ۵۸ که با یکی از بستگانم ازدواج کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهریه همسرتان چقدر است؟

شاعری: مهریه همسرم  ۱۴ سکه طلا و یک جلد کلام الله مجید است.

باشگاه خبرنگاران جوان: چند فرزند دارید؟

شاعری: من  چهار فرزند دختر دارم که دو دخترم خانه دار، دیگری دندانپزشک و آن یکی هم روان شناس است.

در حال تکمیل ////شاعری

باشگاه خبرنگاران جوان: به خانواده چه چیزی عیدی می‌دهید؟

شاعری: امسال به هریک از دختران و نوه‌هایم ۲۰۰ هزار تومان و به همسرم هم ۵۰۰ هزار تومان عیدی دادم.

در قرنطینه نوروز ۳۰ درصد وقتم را به کارهای حوزه انتخابیه‌ام اختصاص دادم

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن، اکنون که همه در قرنطینه خانگی هستند، وقت خود را چگونه می‌گذرانید؟

شاعری: اکنون که به اجبار در خانه هستم شاید حدود ۳۰ درصد از وقتم را به کارهای حوزه انتخابیه‌ام اختصاص داده‌ام و به صورت دورکاری و تلفنی کارهایم را پیگیری می‌کنم، همچنین به صورت لحظه‌ای کارهایم را در خصوص بحث کرونا انجام می‌دهم. به علاوه در این ایام بخشی از وقتم را کنار خانواده به تماشای برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی و کمک به همسرم در کارهای منزل اختصاص داده‌ام، هرچند مطالعه بیشترین زمانم را به خود اختصاص داده اما گاهی اوقات با بچه‌ها بازی‌های کامپیوتری می‌کنم.

یکی از بنیان گذاران جهاد سازندگی در استان مازندران بودم/ مردم نباید نقش فعال اجتماعی و سیاسی خود را  فراموش کنند

باشگاه خبرنگاران جوان: قبل از ورود به عرصه سیاست چه کاره بوده‌اید و چه شد که وارد حیطه سیاست شدید؟

شاعری: از سال ۱۳۵۸ یکی از بنیان گذاران جهاد سازندگی در استان مازندران بودم،  از همان ابتدای زندگی و دوران دبیرستان در سال ۱۳۵۵ فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کردم. در سال ۱۳۵۶ وارد عرصه سیاسی شدم و با عضویت در انجمن اسلامی دانشگاه مازندران فعالیت سیاسی خود را آغاز کردم، همچنین سعی می‌کردم در مبارزه با رژیم طاغوت همگام با مردم در تظاهرات، سخنرانی‌ها و پخش اطلاعیه‌های حضرت امام (ره) نقش فعالی داشته باشم. به عنوان فعال سیاسی همواره مردم را در جهت روشنگری و مقابله با رژیم مستبد و وابسته گذشته ایفای نقش می‌کردم.

هنگام ورود به جهاد سازندگی در بخش کشاورزی و در حوزه توسعه روستایی مشغول فعالیت شدم و همزمان با درس خواندن به فعالیت‌های سیاسی در داخل کشور ادامه می‌دادم؛ اولین بار در سال ۱۳۷۰ وارد عرصه رقابت انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی شدم و فعالیت سیاسی خود را از طریق حضور در مجامع سیاسی و انجمن‌های سیاسی ادامه دادم.

 به عنوان یک فعال سیاسی همواره نسبت به رخداد‌های کشور حساس بودم، در سال ۱۳۹۴ وارد عرصه رقابت سیاسی انتخابات مجلس شورای اسلامی شدم و به عنوان نماینده مجلس انتخاب شدم. پیش از آن هم در سال ۱۳۸۴ به عنوان استاندار استان گلستان و بعد از آن هم به عنوان معاون وزیر کشور، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، مشاور ارشد شهردار تهران، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران ایفای نقش کردم.

همواره معتقد بودم که اگر بخواهم به عنوان یک عنصر موثر در جامعه ایفای نقش کنم باید در حوزه سیاسی فعال باشم و وظیفه خود را در جهت مشارکت مردم در حل مشکلات جامعه و اداره کشور ایفا کنم. به نظر من برای برون رفت از مشکلات کشور مردم باید نقش فعال اجتماعی و سیاسی خود را هیچ وقت فراموش نکنند و باید آگاهی‌های سیاسی پیدا کنند و پایه و اساس توسعه اقتصادی کشور را در توسعه سیاسی در داخل کشور می‌بینم. من هم در این زمینه سعی کردم که همواره در فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی نقش موثر و فعالی داشته باشم. چندین دور هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردم و یک بار موفق شدم به مجلس راه یابم. در انتخابات یازدهم مجلس هم نقش فعالی داشتم و سعی کردم زمینه مشارکت مردم را در انتخابات بیش از گذشته فراهم کنم.

خواندن سرنوشت بزرگان و رمز موفقیت آنها  بسیار مثمر است

باشگاه خبرنگاران جوان: آخرین کتابی که مطالعه کرده‌اید چه بوده و چه کتابی را به سایرین پیشنهاد می‌کنید؟

شاعری: آخرین کتابی که خواندم خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. به نظرم خواندن سرنوشت بزرگان و رمز موفقیت آنها می‌تواند برای نسل من و حتی جوانان جامعه مفید و تأثیرگذار باشد. این نوع کتاب‌ها برای پی بردن به ضعف‌ها و قوت‌های بزرگان جهان و  اینکه چگونه توانستند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. من بیشتر به کتاب‌های مدیریتی و کتاب‌های زندگینامه بزرگان علاقه‌مند هستم  البته در کنار آن مطالعات دینی، مذهبی و تخصصی خود را فراموش نمی‌کنم. چندین جلد کتاب هم خودم نوشتم و تحویل جامعه دانشگاهی داده‌ام.

حقوق نمایندگی من ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است/ حقوق نمایندگی با هزینه نمایندگی دو مبلغ متفاوت است

باشگاه خبرنگاران جوان: فیش حقوقی شما چقدر است؟

شاعری: حقوق نمایندگی من ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که به صورت ماهانه به ما پرداخت می‌شود. در واقع نماینده‌ها دو نوع دریافتی دارند ؛ حقوق نمایندگی با هزینه نمایندگی دو مبلغ متفاوت است که به صورت رسمی پرداخت و هزینه می‌شود؛  هزینه‌های نمایندگی  به  دفاتر نمایندگان مجلس در شهرستان‌هایی که نماینده آنجا هستند، مربوط می‌شود. به عنوان مثال بنده در این ۴ سال، ۵ دفتر داشتم. یک دفتر در تهران و ۴  دفتر هم در حوزه انتخابیه‌ام داشتم. هزینه نمایندگی هزینه‌های تردد، نیرو‌های همراه مانند راننده و خودرو است. نماینده‌ها هزینه‌های نمایندگی خود را از دولت نمی‌گیرند. تمام هزینه‌های نمایندگی  نمایندگان باید از طریق مجلس تعیین و پرداخت شود.

جزء اولین نفراتی بودم که اموال خود را به صورت شفاف گزارش  دادم

باشگاه خبرنگاران جوان: حاضرید اموال خود را شفاف بیان کنید؟

شاعری: ما اموال خود را به صورت شفاف طبق قانون به قوه قضائیه بیان کردیم. من جزء اولین نفراتی بودم که اموال خود را به صورت شفاف به رئیس قوه قضائیه گزارش دادم.

حدود ۵۰ درصد از مردم به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا توجه نمی‌کنند/ مردم باید برای شکستن زنجیره شیوع کرونا در منزل بمانند

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع کرونا توصیه شما به مردم چیست؟

شاعری: توصیه می‌کنم مردم به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا به خوبی گوش و عمل کنند، چراکه اکنون با یکی از بیماری‌های خطرناک قرن مواجه هستیم و در دهه‌های اخیر هیچ بیماری مانند کرونا به صورت واگیر مشاهده نشده بود. این بیماری بسیار خطرناک است. اگر مردم و دولت کرونا را جدی نگیرند این بیماری منجر به تلفات گسترده‌ای خواهد شد.  مردم باید  طبق توصیه وزارت ستاد مقابله با ویروس کرونا و وزارت بهداشت از تردد غیرضرور خودداری کنند، در منزل بمانند، از رفتار‌های احساساتی و هیجانی پرهیز کنند و در برخورد با این موضوع موضعی خردمندانه داشته باشند.

اکنون گزارش‌هایی وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از مردم به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا برای ماندن در خانه توجه نکردند و همچنان به مسافرت نوروزی می‌روند. درخواست من از ملت عزیزمان این است که در خانه بمانند و به محض اینکه علائم کرونا را مشاهده کردند با پزشک مشورت کرده و دستورالعمل‌های پزشکی را رعایت کنند و  برای شکستن زنجیره شیوع کرونا در منزل بمانند.

در حال تکمیل ////شاعری

دولت باید هزینه‌های مشاغل آسیب پذیر را جبران کند

دولت و مردم هریک وظیفه‌ای دارند. دولت باید هشدار‌های علمی و لازم و تخصصی را به مردم دهد، همچنین امکانات بهداشتی و درمانی را در سطح گسترده برای مردم فراهم کند و مواد ضد عفونی کننده، ماسک، دست کش، کادر درمانی، بیمارستان و مراکز درمانی را برای بیماران تامین کند. الحمد الله وزارت بهداشت در این زمینه زحمات زیادی کشیده و من از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنم، اما کمبود‌هایی هم وجود دارد.

 دولت باید نسبت به جبران هزینه‌های مشاغل آسیب پذیر اقدام کند. بسیاری از افراد که مغازه اجاره کرده‌اند، زمان پرداخت اجاره، پول ندارند بنابراین دولت باید به کمک آنها بیایند و از طریق تسهیلات کم بهره و با بازپرداخت بلند مدت به مردم کمک کنند. بسیاری از افراد شغل آزاد دارند  و اگر از منزل خارج نشوند، نمی‌توانند معیشت خانواده خود را تامین کند. دولت باید در این خصوص اقدام جدی کند.

از اول انقلاب تاکنون سالی به اندازه۹۸ در سختی و مشقت نبودیم

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما سال ۹۸ چطور سالی بود؟

شاعری: سال ۹۸ ، سال خوبی نبود و بسیار پر تلاطم و سخت بود، بنابراین در سالی که گذشت سیل و افزایش سه برابری قیمت بنزین را برای مردم داشتیم. ۹۸ سالی بود که سردار سلیمانی( سردار دل‌ها ) را از دست دادیم، همچنین به دلیل یک اشتباه هواپیمای اوکراینی سرنگون و ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند. در اواخر سال هم مردم با بیماری کشنده کرونا مواجه شدند. در حقیقت از اول انقلاب تا کنون هیچ وقت یادم نمی‌یاید که سالی را به اندازه ۹۸ در سختی و مشقت بوده باشیم. از خدای بزرگ می‌خواهم که سال ۹۸ دیگر برای ملت ما تکرار نشود.

تلخ‌ترین خاطره من شهادت سردار سلیمانی بوده است/حضور داوطلبانه مردم در کمک رسانی در ایام سیل حامل خاطره خوب است

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین و بدترین خاطره برای شما در سال ۹۸ چه بوده است؟

شاعری: تلخ‌ترین خاطره من شهادت سردار سلیمانی بوده است و بهترین خاطره من در سال ۹۸ حضور میلیونی مردم برای پیمان بستن با آرمان‌های شهدا و سردار سلیمانی بود و خاطره دیگری که برای من مفید بود حضور داوطلبانه مردم در کمک رسانی در ایام سیل حامل خاطره خوبی بود چراکه دیدیم مردم در ایامی که هموطنانشان با سیل مواجه شدند به کمک آنها شتافتند. من هم همواره در کنار این مردم بودم و می‌دیدیم که چگونه هم نوعان خود را یاری می‌کردند.

برای جهش تولید همه وزارتخانه‌ها باید پای کار بیایند/دولت باید در سال جدید مشکلات مردم را کم کند

باشگاه خبرنگاران جوان: آرزویتان برای سال ۹۹ چیست؟

شاعری: آرزوی سعادت، خوشبختی، شادکامی، امید و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را دارم. ملت ها از دولت‌های خود انتظار خبر‌های خوب را دارند، بنابراین از دولت انتظار می‌رود که مشکلات مردم را در سال جدید کم کند. سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است. امیدوارم وزارت اقتصاد، جهاد کشاورزی، صنعت، گردشگری و وزارتخانه‌های اقتصادی کشور همه پای کار بیایند و تمهیداتی را فراهم کنند که جهش تولید در کشور ما محقق شود.

 افزایش حقوق کارکنان، بازنشستگان و تولید محصولات کشاورزی را به مردم نوید می‌دهم

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین خبری که می‌توانید در سال ۹۹ به مردم دهید چیست؟

شاعری: دو خبر خوش را به مردم  نوید می‌دهم؛ یکی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و دیگری افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: باشنیدن جملات زیر یاد چه چیزی می‌افتید؟

شاعریباشگاه خبرنگاران جوان: اطلاع رسانی به موقع

وزارت کشور: امنیت و سیاست داخلی

ایران: آزاد و مقتدر

کرونا: کشنده و ناامید کننده

سردار حاج قاسم سلیمانی: بی نظیر، مدافع وطن و امنیت

خوشبختی مردم ایران و لغو تحریم‌ها را آرزومندم

باشگاه خبرنگاران جوان: آرزویی که دوست دارید امسال محقق شود چیست؟

شاعری: خوشبختی مردم ایران و لغو تحریم‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان:چقدر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید؟

شاعری: در مواقعی که جلسات ضروری نداشته باشم بیشتر اوقات از مترو  برای تردد از منزل تا مجلس  استفاده می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما