شناسهٔ خبر: 39091952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش ویدئویی تسنیم|درخواست مدافعان سلامت از مردم ایران / لطفا تا شکست کرونا در خانه بمانید

گروه استان‌ها ـ اقشار مختلف شهرستان دورود به کمپین «در خانه بمانید» پیوستند و در این کمپین خودجوش از مردم خواستند در خانه بمانند و با هم کرونا را شکست دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، بیش‌از یک ماه از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و تعداد مبتلایان به این ویروس در لرستان هم‌چنان رو به افزایش است.

شهرستان دورود نیز از آمار مبتلایان به کرونا مستثنی نبوده و تا امروز 10 فروردین تعداد 180 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرجع ارسال‌شده که از این تعداد جواب آزمایش 75 نفر بیمار مثبت اعلام‌ شده‌است و تاکنون هشت نفر نیز براثر کرونا در این شهرستان فوت ‌کرده‌اند.

 این روزها که کمپینی با عنوان«در خانه بمانید» راه‌اندازی شده همه اقشار مردم به آن پیوسته‌اند و حتی پرستاران، کادر درمانی بیمارستان شهدای هفت تیر دورود و هیئت کوهنوردی شهرستان دورود نیز به کمپین «در خانه بمانید» پیوستند و در این کمپین خودجوش از مردم خواستند در خانه بمانند و با هم کرونا را شکست دهند.

 به دورود سفر نکنید

یکی از شهروندان دورودی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه شهرستان دورود آماده پذیرش گردشگران و میهمانان نوروزی نیست، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این روزها از شهروندان، گردشگران و مسافران درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی‌شان به شهرستان دورود سفر نکنند و از رفتن به کوه حتماً خودداری کنند.

یکی از پرسنل بخش سی‌تی‌اسکن پیشرفته بیمارستان شهدای هفت تیر دورود در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: متأسفانه سال خوبی را شروع نکرده‌ایم ولی امیدوارم در ادامه برای همه ما سال خوبی باشد.

ویروس کرونا ,

وی افزود: بحث داغ این روزهای ما بیماری همه‌گیر کرونا است با اینکه صحبت در مورد بیماری کرونا زیاد شده اما در این روزها هنوز یک عده آن‌‌طور که باید با این موضوع جدی برخورد نمی‌کنند.

مردم از خانه بیرون نروند

یکی از پرسنل بیمارستان شهدای هفت تیر دورود در گفت‌وگو با تسنیم از مردم خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشتی از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی افزود: تا جایی که برای مردم مقدور است لطفاً در خانه بمانند و تا رفع‌شدن این ویروس از تجمع بی‌مورد در خیابان‌ها، کوه‌ها و فضاهای باز خودداری کنند.

یکی دیگر از پرسنل بیمارستان شهدای هفت تیر دورود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: پرسنل و کادر درمان از همه مردم صمیمانه خواهش می‌کنند از ترددهای بی‌مورد جداً خودداری کنند و مسافرت نروند.

کوهنوردان دورودی برای مقابله با کرونا پای ‌کارند

مهران لک مسئول باشگاه کوهنوردی طبیعت‌گردی سنبران دورود در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه کوهنوردان برای مقابله با ویروس کرونا مردم را یاری می‌کنند، گفت: هم‌چنان در حال پاک‌سازی و ضدعفونی منازل مسکونی شهرستان دورود هستیم و امیدواریم مردم و همشهریان تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

هاشم یاراحمدی رئیس هیئت کوهنوردی دورود در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: جمعی از کوهنوردان به بیمارستان شهدای هفت تیر دورود رفتند تا از زحمات پرسنل بیمارستان که عده‌ای عضو جامعه کوهنوردی هستند تشکر و قدردانی کنند.

وی افزود: پس‌از شیوع بیماری کرونا هیئت کوهنوردی با همکاری گروه‌های مردم‌نهاد اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهرستان دورود کرده‌است.

ویروس کرونا ,

رئیس هیئت کوهنوردی دورود با اشاره به اقدامات این هیئت عنوان کرد: باشگاه کوهنوردی سنبران و هیئت کوهنوردی این شهرستان تا امروز اماکن ورزشی و اماکن عمومی را سم‌زدایی کرده‌است.

وی بیان کرد: همکاری کوهنوردان دورود با ستاد مرکزی کرونا در ایستگاه‌های سنجش سلامت در مبادی ورودی بدون وقفه ادامه دارد و امروز نیز باشگاه ورزشی فرهنگیان دورود گندزدایی و ضدعفونی شد.

 وی تصریح کرد: با پیوستن به کمپین «در خانه بمانید» به‌دنبال این هستیم تا از کادر پزشکی، پرستاری و درمانی بیمارستان‌ها قدردانی کنیم چراکه امکانات آن‌ها برای مقابله با کرونا محدود است.

یاراحمدی با اشاره به پیام کرونایی کوهنوردان دورود گفت: کوهنوردان مظهر صبر، استقامت، شجاعت و نوع‌دوستی هستند و ما‌ به احترام سلامت اجتماع، جان هم‌وطنان و همنوردان تا پایان شکست کرونا به کوه نمی‌رویم، شما در خانه بمانید.

 

در ویدئو زیر پیام مردم و پرستاران شهرستان دورود رو ببینید:

ویروس کرونا ,

گزارش از هانیه حقیقی

فیلم: مهدی جان جان

انتهای پیام/ 647

برچسب‌ها:

نظر شما