شناسهٔ خبر: 39089382 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 را بشناسید

معین کریمی / phonearena

صاحب‌خبر -

اگر در خرید یک گوشی پرچمدار با دوربین‌هایی عالی به راهنمایی نیاز دارید، ما در این مقاله با معرفی بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 به کمک شما خواهیم آمد.

این روزها پیدا کردن بهترین موبایل متمرکز بر دوربین کار چندان راحتی نیست. اغلب پرچمداران اکنون به فناوری و نرم افزار دوربین اساسی مجهز شده‌اند و در حالی که تعداد برندها و مدل‌ها نیز در این بخش از بازار زیاد است، رقابت سختی بین گوشی‌ها وجود دارد.

برخی گوشی‌ها در شرایط نوری تاریک عملکرد بهتری دارند، برخی دیگر به حالت شب مستقلی تجهیز شده‌اند که آن‌ها را از سایر رقبا جلو می‌اندازد و برخی گوشی‌ها هستند که در عکاسی عملکرد متوسطی دارند، اما در فیلمبرداری عالی هستند. به همین خاطر انتخاب بهترینِ بهترین‌ها در این بین کار ساده‌ای نیست، به خصوص وقتی که شانس آزمایش کردن تمام گوشی‌ها را نداشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 را به شما معرفی کنیم تا بسته به نیازهایتان از دوربین یک گوشی، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه انتخاب کنیم؟

این روزها رده‌ی کیفیت یک دوربین قدرتمند در یک گوشی، کاملاً بالا رفته است. به خاطر رقابت بهتر، یک دیوایس از چندین لنز و حسگر خوب برخوردار است که به خوبی توسط نرم افزار گوشی پشتیبانی می‌شوند. نتیجه‌ی نهایی تصویری شفاف، با وضوح بالا، تراز رنگ مناسب، نوردهی خوب با سوژه‌هایی واقعی و جزئیاتی غنی خواهد بود.

این بسیار مهم است که دوربین چگونه شرایطی را که HDR در آن‌ها استفاده می‌شود، کنترل می‌کند. جزئیات تصویر نباید حاوی لکه‌های بسیار روشن و لکه‌های تاریک باشد. صحبت از تاریکی شد، عکاسی در شرایط کم نور نیز یکی دیگر از مهم‌ترین المان‌های بهترین گوشی های متمرکز بر دوربین در سال 2020 میلادی است. قدرت عکاسی در شرایط کم نور آنقدر نیست که گوشی بتواند حتی با یک روزنه‌ی باریک نور و بدون هیچ منبع نوری در اطراف، عکس‌هایی شفاف بگیرد. مهم‌تر از همه، یک عکس باید زیبا به نظر برسد.

ما تمام گوشی‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم و به نظر ما بهترین گوشی ها برای عکاسی و فیلمبرداری در بازار کنونی، مواردی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره کرده و به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • اپل آیفون 11 پرو، 11 پرو مکس
  • گوگل پیکسل 4، پیکسل 4 ایکس ال
  • سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا
  • سامسونگ گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس

اپل آیفون 11 پرو، 11 پرو مکس

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020

دوربین سه‌گانه‌ی جدید، متوع‌ترین دوربین در یک آیفون است. دوربین اولترا واید می‌تواند عکسی با ابعاد بیشتر بگیرد. این پیشرفت بزرگی است، با این حال هیچ اشاره‌ای به مشخصات فنی آن نشده است. دوربین اصلی نیز می‌تواند عکس‌های شارپ‌تری را ثبت کند، از حالت شب پشتیبانی می‌کند و فیلمبرداری با آن نیز از هر آیفونی جذاب‌تر است.

طی دو سال گذشته، آیفون رقبای بسیار جدی در بخش کیفیت دوربین پیدا کرده است. از گوگل گرفته تا سامسونگ و هواوی، همگی تلاش کرده‌اند تا دنیای اندروید از آی او اس عقب نباشد. اما حالا آیفون 11 پرو مکس با رفع نقایص گذشته، می‌تواند هر رقیبی را کنار بزند: آن سرانجام دوربین سوم را دریافت کرد که یک دوربین اولترا واید است؛ آن سرانجام Night Mode را معرفی کرد که می‌تواند برای عکاسی در شرایط کم نور مفید باشد و همچنین کیفیت عکس و ویدیوهای ضبط شده با آن، بدون آنکه بخواهد مانوری روی مشخصات فنی داده شده باشد، ارتقاء پیدا کرده است.

نمونه تصاویر دوربین

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020

گوگل پیکسل 4، پیکسل 4 ایکس ال

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020

برخی ممکن است بگویند که گوگل پیکسل 4، گوشی عالی نیست و یکی از کم ارزش‌ترین گوشی‌های سال 2019 نسبت به قیمتی است که ارائه می‌کند. شاید ما با بخشی از این موضوع موافق باشیم، اما در مجموع اینچنین نیست. پیکسل 4 در طراحی و عمر باتری، بسیار عالی است و یافتن دیوایسی با چنین مشخصاتی در محدوده قیمتی 800 دلار آسان نخواهد بود. اما بخشی که پیکسل 4 در آن استاد است، فوتوگرافی موبایلی است؛ هرچند در حالی که بسیاری از گوشی‌های بالارده 3 دوربین دارند و این محصول فقط 2 دوربین را ارائه می‌کند.

دو گوشی سری پیکسل 4 با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم‌های پیشرفته‌ی عکاسی محاسباتی، قادر به ارائه‌ی نتایج شگفت انگیزی هستند. از Night Sight گرفته تا Control HDR و Super Res Zoom و +Live HDR و همچنین کنترل‌های Dual Exposure، باعث شده‌اند تا پیکسل 4 قابلیت‌های دوربین بی‌شماری را در اختیار شما قرار دهد، در حالی که تعادل بین دسترسی و کنترل مناسب را نیز رعایت می‌کند. فارغ از شرایط نوری و محیطی، این گوشی به ندرت تصاویری را ثبت می‌کند که روی آن برچسب «بد» قرار گرفته باشد.

نمونه تصاویر دوربین

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020

امسال سامسونگ شوکی به گوشی‌های سری گلکسی اس خود وارد کرد و مدل‌های جدید را با پیشرفت‌هایی چشمگیر در هر بخش، به خصوص دوربین‌ها معرفی کرد. حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی دوربین این گوشی با فناوری Nano-binning سامسونگ همراه است که اجازه‌ی ادغام 9 پیکسل در 1 پیکسل را برای تقویت عملکرد عکاسی در شرایط کم نور می‌دهد. البته شما همچنان می‌توانید عکس‌هایی با وضوح 108 مگاپیکسل را نیز با استفاده از یک بخش مجزا در دوربین بگیرید، اما به طبع دست شما در این بخش خیلی باز نیست.

از دیگر قابلیت‌های شایسته‌ی دوربین گوشی گلکسی اس 20 اولترا می‌تواند به حضور یک دوربین 48 مگاپیکسلی پریسکوپی اشاره کرد که به شما امکان زوم هیبرید تا 100 برابر بزرگ‌تر را می‌دهد. شاید زوم 100 برابری یک ترفند برای بازاریابی باشد و عکس‌های خیلی خوبی را نتوان همراه آن ثبت کرد، اما عکس‌ها در زوم 30 برابری شگفت انگیز هستند.

اس 20 اولترا بالارده‌ترین قابلیت‌ها را در دنیای موبایل ارائه می‌کند، اما قیمت آن چندان رضایت‌بخش نیست. 1,400 دلار برای نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی سوالات زیادی را به همراه دارد، اما در پاسخ به آن‌ها می‌توان گفت که این گوشی قابلیت‌های زیادی هم برای ارائه دارد.

نمونه تصاویر دوربین

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020
زوم 30 برابری
بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020


سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020 بهترین گوشی ها برای عکاسی در سال 2020

تفاوت بین بخش دوربین دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، فقدان یک دوربین DepthVision در مدل معمولی است. این دوربین، همان چیزیست که دیگر شرکت‌ها به آن وقت پرواز (ToF) یا تشخیص عمق می‌دهند. آن به گوشی کمک می‌کند تا عمق یک تصویر را برای اعمال بهتر Live Focus، دقیق‌تر تخمین بزند. به جز این، هر دو گوشی در بخش دوربین یکسان هستند و از سیستم دوربین سه‌گانه‌ی قدرتمندی بهره می‌برند که می‌تواند محدوده‌ی فاصله کانونی وسیعی را پوشش دهد.

سامسونگ از سری گلکسی اس 10 به بعد کمی بازتولید رنگ را در دوربین گوشی‌های خود تغییر داده است و موفق شده جزئیات بیشتری را از حسگرها طلب کند که همین باعث ثبت عکس‌های بهتری در سری گلکسی نوت 10 نیز شده است. در مقایسه با آیفون و پیکسل، گوشی گلکسی نوت در تولید رنگ‌های متعادل‌تر و شادتر پیروز رقابت است. اما نمی‌تواند در کنتراست از پیکسل عملکرد بهتری داشته باشد و نوردهی به چهره‌ی آیفون را ارائه کند. به طور کلی با این دو گوشی سری نوت عکس‌های بسیار خوب و دلپذیری را می‌توانید بگیرید.

نمونه تصاویر دوربین

نظر شما