شناسهٔ خبر: 39089142 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

احتمال دارد به ایران برگردم؛

حرف‌های دروازه‌بان ایرانی که سفیر سازمان جهانی شد!

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی درباره انتخاب‌اش به‌عنوان سفیر سازمان جهانی این رشته صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پیمان حسینی ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی و باشگاه آلانیا اسپور ترکیه، برای چهارمین سال متوالی به‌عنوان سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی انتخاب شد که به همین بهانه گفت‌وگویی نوروزی با این دروازه‌بان لژیونر ترتیب دادیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

* سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی چه وظایفی برعهده دارد؟

 

خدا را شکر این اتفاق برای چهارمین سال متوالی برای من افتاد. فوتبال ساحلی یک رشته‌ی در حال توسعه است و در تمام دنیا یک رشته نو محسوب می‌شود. در همین راستا، نفرات شاخص در فوتبال ساحلی دنیا هر ساله به‌عنوان سفیران این رشته انتخاب می‌شوند تا موارد مختلفی انجام دهند. سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی وظیفه دارد این رشته‌ها را در تمام کشورها، شهرها و حتی روستاها در سراسر دنیا معرفی کند.

 

* سازمان جهانی فوتبال ساحلی چه امتیازی برای سفیران و علاقه‌مندان به آنها قائل شده است؟

 

سفیران به نوعی محصولات سازمان جهانی فوتبال ساحلی را نیز معرفی می‌کنند. مثل معرفی توپ با برند پوما، چرا که توپ فوتبال ساحلی با برند پوما، کمیاب است و در ایران اصلا وجود ندارد. البته کیفیت و درجه‌های دو و سه توپ در ایران پیدا می‌شود ولی درجه یک به ندرت است. محصولات دیگری مثل کلاه، لباس، گرمکن و... که توسط سازمان جهانی معرفی شده نیز توسط سفیران و با درصد تخفیف ویژه‌ای به فروش می‌رسد. هر کدام از سفیران کد اختصاصی دارند تا مخاطبان آنها در زمان خرید، بتوانند از کد تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی استفاده کنند که کدِ من در این فروشگاه ۲۰ هست. البته باید این مسئله را بگویم که این کار در ایران کمی سخت انجام می‌شود ولی در خارج از کشور معمولا به راحتی صورت می‌گیرد.

 

* در بحث کرونا توصیه‌های پیشگیرانه هم توسط سفیران انجام می‌شود؟

 

سفیران سازمان جهانی فوتبال ساحلی همیشه در مباحثی مثل کرونا و اتفاقاتی از این دست که عمومیت دارد، ورود موثری پیدا کرده‌اند و اطلاع رسانی خوبی با توصیه‌ی در خانه ماندن و ورزش در منزل داشتند. ما در کنار معرفی رشته فوتبال ساحلی و مباحث تبلیغاتی، در امور اجتماعی نیز فعالیت می‌کنیم.

 

* زمان مشخصی برای از سر گیری مسابقات فوتبال ساحلی اعلام شده است؟

 

۱۵-۱۰ روز قبل اعلام کردند که تمام رویدادهای فوتبال ساحلی حداقل تا اوایل خردادماه تعطیل خواهد بود.

 

* شرایط حضور در باشگاه آلانیا اسپور چطور است؟

 

آخرین مسابقاتی که انجام دادیم، کاپ موندیالیتو مسکو روسیه بود که در بهمن‌ماه برگزار شد. بعد از آن، من به ایران برگشتم و تمریناتم را بصورت انفرادی ادامه دادم. بازی‌های بعدی ما به همراه آلانیا اسپور و اوایل خردادماه در ساحل نازارا پرتغال خواهد بود که جام باشگاه‌های اروپا را در پیش داریم.

 

* به فکر حضور در تیمی غیر از آلانیا اسپور هستی؟

 

فوتبال ساحلی برخلاف فوتبالِ چمنی، بصورت تورنمنتی برگزار می‌شود و تیم شما ممکن است در طول سال در دو، سه کاپ شرکت کند. من بیشتر سعی می‌کنم به همراه آلانیا اسپور باشم، اما اگر در این میان پیشنهادی هم از باشگاه‌های دیگری داشته باشم و تداخلی با مسابقات رسمی آلانیا اسپور پیدا نکند، می‌توانم موقتا به باشگاه دیگری بروم.

 

 

* از شرایط حضورت در تیم ترکیه‌ای رضایت داری؟

 

گزینه اول و تیم اصلی‌ام آلانیا اسپور است چون مالک آن هم آقای فرزین دانشپور و یک فرد ایرانی است. خدا را شکر تیم ما نیز هفتمین باشگاه برتر دنیا محسوب می‌شود و جزو رنکینگ‌های بالا است. البته شاید تیم ملی ساحلی ترکیه خیلی خوب نباشد ولی آلانیا اسپور به دلیل اینکه همیشه لژیونرهای خوبی جذب می‌کند، همواره تیم خوبی داشته است. همیشه تیم‌ها می‌توانند در رقابت‌های مختلف اروپایی و جهانی سه، چهار لژیونر داشته باشند و باشگاه آلانیا اسپور نیز همواره سعی کرده بهترین‌های دنیا را جذب کند.

 

* غیر از خودتان، چه نفرات شاخصی در تیم آلانیا اسپور هستند؟

 

در جام باشگاه‌های جهان قبل برونو کاپیتان تیم ملی برزیل و فیلیپه یکی از بهترین بازیکنان و ستاره‌های برزیل و همچنین استانکوویچ سوئیسی در تیم ما بودند. در جام باشگاه‌های آینده نیز مطمئنا تیم ما سعی می‌کند بهترین‌ها را انتخاب کند.

 

* چرا با وجود این نفرات شاخص در جام موندیالیتو که اخیرا برگزار شد، مقامی به دست نیاوردید؟

 

بدون شک یکی از کاپ‌های باکیفیت دنیاست. هر سال ۴ یا ۶ تیم در این مسابقات شرکت می‌کردند ولی امسال هشت تیم برتر در این بازی‌ها حضور داشتند. ضمنا ما(آلانیا اسپور) نمی‌خواستیم در این جام شرکت کنیم و در لحظات آخر تصمیم به حضور در این تورنمنت گرفتیم. فقط شاید در یکی، دو مسابقه عملکرد خوبی نداشتیم ولی در مجموع نمایش قابل قبولی داشتیم. البته این را هم بگویم دو بازیکن برزیلی ما بخاطر اینکه وضعیت حضور آلانیا اسپور در جام موندیالیتو مشخص نبود، برای تیم براگا پرتغال به میدان رفتند و در نهایت هم به قهرمانی رسیدند.

 

 

* دلیل باخت سنگین آلانیا اسپور به لوکوموتیو مسکو که دو بازیکن ایرانی(امیرحسین اکبری و حمید بهزادپور) هم داشت، چه بود؟

 

زمانی که ما تصمیم گرفتیم در جام موندیالیتو شرکت کنیم، یک روز قبل از مسابقات بود. شب قبل از دیدار با لوکوموتیو به مسکو رسیدیم، سه ساعت به شروع مسابقه در ورزشگاه محل بازی تمرین کردیم و اصلا شرایط انجام این دیدار را نداشتیم. در بازی‌های بعد هم با وجود اینکه تیم ما دیر بسته شد و دو ستاره برزیلی را دراختیار نداشتیم، عملکرد خوبی ارائه دادیم. البته من از عملکرد خودم در این تورنمنت رضایت داشتم و مسؤولان برگزاری مسابقات به من گفتند اگر تیم شما جزو چهار تیم نهایی بازی‌ها می‌رفت، به‌عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب می‌شدی چون عملکرد خوبی داشتی.

 

* چرا در این جام به صورت موقت برای تیم دیگری بازی نکردی؟

 

قرار نبود تیم آلانیا اسپور در این جام شرکت کند و من قصد داشتم برای نماینده ژاپن بازی کنم ولی در دقایق آخر باشگاهم اعلام کرد به این مسابقات می‌رود. مطمئنا اگر در تیم ژاپنی بازی می‌کردم، مدعی بودند چون ۵-۴ ستاره و بازیکن برزیلی داشتند و از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار بودند و گلر اسپانیایی برای آنها خوب کار نکرد. به جرات می‌گویم اگر در تیم ژاپنی بودم، فینالیست می‌شدند و من هم بهترین گلر می‌شدم که این اتفاق نیفتاد.

 

 

* چه بازیکنان ایرانی در این جام بودند؟

 

محمد مرادی همراه من آمد و در تیم ما بازی کرد. محمد احمدزاده در تیم اسپارتاک مسکو بود که نایب قهرمان شدند. امیرحسین اکبری و حمید بهزادپور نیز در تیم لوکوموتیو بودند. ما با اسپارتاک بازی نکردیم ولی متاسفانه نتیجه بدی در دیدار با لوکوموتیو گرفتیم که دلایل‌اش را توضیح دادم. اتفاقاتِ قبل از آن مسابقه موجب شد خیلی راحت بازی اول را از دست بدهیم، اما پس از آن در عین ناباوری کارشناسان، تیم ژاپنی را شکست دادیم. در سومین مسابقه هم در دقایق پایانی به تیم لوانته اسپانیا باختیم که دلیل‌اش هم تعویض‌های اشتباه مربی ما بود. مقابل فلامینگو برزیل نیز در یک دقیقه آخر شکست خوردیم و در بازی پایانی هم تیم سوئیسی را بردیم ولی متاسفانه به مرحله بعد صعود نکردیم.

 

* همچنان در آلانیا اسپور می‌مانید؟

 

شرایط تیم ما در جام موندیالیتو چندان خوب نبود، اما شخصا از عملکردم رضایت دارم. شاید برخی بازیکنان ایرانی به صورت موقت به تیم‌های خارجی دعوت شوند.، اما خدا را شکر من بازیکنی نیستم برای یک کاپ به آلانیا اسپور دعوت شده باشم و بازیکن دائمی این تیم هستم. محمد احمدزاده نیز عضو باشگاه اسپارتاک مسکو است، اما متاسفانه دو بازیکن ایرانی دیگر(اکبری و بهزادپور) فقط برای این تورنمنت به لوکوموتیو دعوت شدند و در مسابقات لیگ همراه این تیم نیستند. بیشتر باشگاه‌های اروپایی معمولا چنین کاری در تورنمنت‌ها انجام می‌دهند. من هم قبلا در دو جام مختلف برای لوکوموتیو بازی کردم که یک بارِ آن در رقابت‌های اوراسیا بود و توانستیم به قهرمانی برسیم و من عنوان بهترین گلری را به دست آورم.

 

* تاریخ مشخصی برای مسابقات جام باشگاه‌های اروپا اعلام شده است؟

 

هنوز منتظر وضعیت کرونا هستیم تا تاریخی دقیق را به ما بگویند. فعلا گفتند اوایل خرداد برگزار می‌شود، اما به خاطر بحث کرونا، مشکل ویزا و دیگر مسائل هم که یک مسئله عمومی به حساب می‌آید، در تمام دنیا به وجود آمده است. باید منتظر باشیم تا این ویروس از بین برود و ما بتوانیم بازی‌ها را انجام دهیم.


امیدوار هستم بیماری کرونا هرچه زودتر تمام شود تا ما هم تکلیف و روال کارمان را در ایران و خارج از کشور بدانیم. تورنمنت‌های بزرگی مثل جام باشگاه‌های اروپا و جهان که بسیار مهم هستند را در پیش داریم و امیدوار هستم تا زمان برگزاری بازی‌ها، ویروس کرونا ریشه‌کن شود. امیدوار هستم در جام باشگاه‌های پیش رو نتیجه بهتری نسبت به سال قبل بگیریم.

 

 

* به فکر حضور دوباره در لیگ ایران هستی؟

 

اگر پیشنهاد خیلی خوبی از داخل ایران داشته باشم و تداخلی با مسابقات آلانیا اسپور پیدا نکند، در ایران هم بازی می کنم و می‌توانم در دو تیم حضور داشته باشم. البته اولویت اصلی‌ام آلانیا اسپور است چون لیگ ایران متاسفانه خیلی ضعیف شده و  از نظر کیفیت مالی و... آنطور که باید پیشرفت نداشته و باید بگویم چند سالی است که فقط در جا می‌زند. امیدوار هستم تیم‌های اسمی و بزرگ به فوتبال ساحلی بیایند چون وقتی پول نیست، تیم‌ها به حالت محلی، دور هم جمع می‌شوند، تمرین می‌کنند و آن کیفیت لازم را ندارند. رقابت‌های داخلی ایران خیلی معمولی است و به نوعی از همان روز اول مشخص است چه تیمی سقوط می‌کند یا قهرمان می‌شود.

 

* تیم ملی فوتبال ساحلی در چه وضعیتی است؟

 

در سال ۲۰۱۹ تیم سوم در رقابت‌های المپیک ساحلی شدیم و در رقابت‌های بین‌المللی جام بین قاره‌ای به قهرمانی رسیدیم، اما فعلا هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی تا آبان‌ماه که مسابقات بین قاره‌ای است، برنامه‌ریزی نشده، مگر اینکه تورنمت خاصی باشد.


برای دومین سال پیاپی هم مسابقات پرشین کاپ که با حضور ایران و سه تیم ملی مطرح دیگر در بوشهر برگزار می‌شد، به دلیل مشکلات مالی پارس جنوبی انجام نمی‌شود و کلا تعطیل شده است.

نظر شما