شناسهٔ خبر: 39087860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شرایط فراهم شود، ثابت می کنم هنوز هم در دنیا شماره یک هستم

سهراب مرادی: شاید المپیک را از دست بدهم!

سهراب مرادی با اینکه از تعویق المپیک به خاطر مصدومیت اخیری که داشته، خوشحال است؛ اما می گوید ممکن است با لغو مسابقات گزینشی، المپیک توکیو را از دست بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، بی‌شک سهراب مرادی فوق ستاره وزنه‌برداری ایران در دسته 96 کیلوگرم را می‌توانیم یکی از بدشانس‌ترین وزنه‌برداران مطرح و شانس‌های مسلم طلایی شدن در بازی های المپیک 2020 بدانیم. سهراب در شرایطی که بخت اول وزنه‌برداری ایران برای تصاحب مدال طلا در توکیو بود، بخاطر آسیب‌دیدگی‌های شدیدی که در حین تمرینات و در مسیر گزینشی‌های المپیک به بدن او وارد شد، شانس طلایی وزنه‌برداری ایران را به اجبار از مسیر اصلی آماده‌سازی منحرف کرد و به تیغ جراحان سپرد. بعد از ماه‌ها حالا درمان و بازگشتی معجزه آسا برای ستاره طلایی وزنه‌برداری ایران در المپیک پیش رو که باردیگر امید را در دل اهالی ورزش و وزنه‌برداری زنده کرد.  حالا سهراب با قدرت روی تخته بازگشته است. اما چون امتیازات زیادی را بخاطر مصدومیت و حضور نداشتن در مسابقات گزینشی المپیک توکیو در دوسال گذشته از دست داده ، نگران حذف شدن باقیمانده رقابت گزینشی طلایی و نقره‌ای ورودی به المپیک، بخاطر شدت گرفتن شیوع ویروس مرگ‌بار کرونا در دنیا است. به همین بهانه و در روزهای عید سراغ او رفتیم تا در این خصوص حال و هوای ستاره طلایی وزنه‌برداری ایران را از زبان خودش بشنویم.


*سال جدید عجیب بود. قطعا شیوع این ویروس کشنده (کرونا) و تعطیلی اردوها، تمرینات و مسابقات روی کیفیت تمرینی، روحی و روانی شما هم تاثیر منفی زیادی گذاشته است.


اولا، جا دارد از همین تریبون سال جدید را به همه هموطنانم هرکجای دنیا هستند تبریک گفته و برای آنها بیش از هر چیز دیگری در این سال، آرزوی سلامتی کنم. همانطوریکه بدرستی اشاره کردید این ویروس عجیب و غریب همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و زندگی عادی مردم را فلج کرده است. خب قطعا ماهم جزیی از مردمیم و هر اتفاقی که برای همه رخ دهد زندگی عادی و ورزشی ما را هم درگیر می‌کند. کرونا همه مسابقات و اردوها را تعطیل کرده و همه چیز را تحت‌تاثیر قرار داده است، اما توصیه من به مردم عزیزم این است که حتما در خانه بمانند چون این ویروس اصلا شوخی بردار نیست و بزرگ و کوچک هم نمی‌شناسد. همانطوری‌که عرض کردم این شرایط بحرانی خواسته یا ناخواسته روی تمرینات و شرایط آماده‌سازی ما هم تاثیرات منفی خودش را گذاشته است. اما خب در درجه اول سلامتی از باقی مسائل مهم‌تر است. خداراشکر که المپیک هم فعلا یک‌سال به تعویق افتاد و از این بابت خیال‌مان اندکی نسبت به قبل آسوده‌تر شد.


* از تعویق یکساله المپیک راضی هستی؟


بله، قطعا همینطور است.چون من به‌خاطر آسیب دیدگی‌های جدی که داشتم خیلی از نظر رکوردی و مسابقه‌ای  از رقبا عقب افتادم. این تعویق یک‌ساله المپیک اگر آن‌طوری که ما می‌خواهیم باشد حتما برای ما از نظر فنی ایده آل و عالی است.


*منظور از اینکه اگر به تعویق افتادن المپیک توکیو آن‌طوری که شما می‌خواهید برنامه‌ریزی شود چیست؟


ببینید من برای رسیدن به سقف امتیاز ورودی المپیک توکیو در طول دوسالی که مصدوم بودم و نتوانستم در رویدادهای گزینشی المپیک وزنه بزنم. فعلا شرایط ایده‌آلی در رنکینگ امتیازی دسته 96 کیلوگرم ندارم. به‌همین دلیل برای قرار گرفتن جزو نفرات برتر این وزن برای حضور در المپیک پیش رو نیاز دارم تا با ثبت رکوردهای مجموع بالای 410 کیلوگرم در دو مسابقه باقیمانده از سهمیه المپیکی‌ام، شرایطم را در جدول امتیازی تثبیت کنم. به همین دلیل نیاز دارم حتما در مسابقات آسیایی و یک تورنمنت گزینشی دیگر وزنه زده و شرایط ایده‌ال بدنی‌ام را به نمایش بگذارم. حالا با وضع اضطراری که به‌خاطر ویروس کرونا ایجاد شده همه مسابقات گزینشی کنسل شده و به‌همین دلیل هنوز من و خیلی از بچه‌های وزنه‌برداری ایران بلاتکلیفیم.


* یعنی تعویق یک‌ساله المپیک به شرطی برای سهراب خوب است که مسابقات گزینشی هم در زمانی جدید زمان‌بندی و برگزار شود؟


_بله.دقیقا همینطور است که اشاره کردید. تعویق المپیک به‌شرطی برای ما خوب و مفید است که گزینشی‌های باقیمانده مثل رقابت‌های آسیایی و تورنمنت‌های بین المللی لغو شده هم در زمانی جدید برگزار شود. در این صورت من قول میدهم با شرایطی فوق‌العاده روی تخته حاضر شده و ثابت کنم هنوز هم مرد شماره یک دسته وزنی 96 کیلوگرم دنیا هستم. در غیر اینصورت و اگر فدراسیون جهانی مسابقات باقیمانده گزینشی را حذف کند به هر دلیلی هم که باشد، همه چیز به ضرر ما تمام می‌شود و حتی شاید به همین سادگی المپیک را هم از دست بدهم.


*چرا در رکوردگیری که برخواه قبل از پایان سال 98 در تهران برگزار کرد حاضر نشدی؟ الان وضعیت تمرینی خوبی داری؟


من با هماهنگی کادر فنی تصمیم گرفتم در رکوردگیری وزنه نزنم. چون اصلا با شرایط ویژه‌ای که ایجاد شد نیازی به وزنه‌زدن در رکوردگیری نبود. مشکلی هم در این خصوص ایجاد نشد. الان هم در خانه تمرینم را ادامه می‌دهم تا بدنم از فرم نرمال تمرینی خارج نشود.امیدوارم شرایط بد و بحران فعلی هرچه زودتر بهبود یافته تا ما بتوانیم با خیال راحت دوباره برای المپیک دست به وزنه شویم.

نظر شما