شناسهٔ خبر: 39087144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در ۱۱ ماهه ۹۸ ثبت شد؛

رشد ۲۵ درصدی پرداخت خسارت توسط بیمه

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ارزش خسارت پرداختی در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۸ معادل ۲۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۲۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ، بر اساس آخرین آمار صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی منتشر شده، مبلغ حق بیمه تولیدی در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۸ حدود ۵۲.۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۳۸.۱ درصد رشد داشته است.

در دوره مورد بررسی حدود ۶۴.۲ میلیون بیمه نامه صادر و حدود ۲۳ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب نزدیک ۱۰.۴ درصد افزایش و ۴۹.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

کاهش در تعداد موارد خسارت پرداختی به دلیل کاهش ۵۲.۳ درصدی این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده ۸۸.۳ درصدی از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه بوده است.

سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب حدود ۶۸.۷ و ۶۶.۹ درصد است.

سهم سه رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب حدود ۳۴، ۲۳.۸ و ۱۴.۶ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور است.

 البته سهم رشته های بیمه در دوره های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است، بنابراین در تحلیل سهم از پورتفوی رشته ها در بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد./

پایان پیام/ 50

نظر شما