شناسهٔ خبر: 39084960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس عنوان کرد

فعالیت کانون‌های مساجد جنوب فارس برای مقابله با کروناویروس

اخوت گفت: کانون‌های مساجد جنوب فارس همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی‌دارند.

صاحب‌خبر -

«محمدابراهیم اخوت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با بیان اینکه مسجد به‌عنوان پایگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های ملی و فرهنگی مورد توجه است، گفت: این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، کانون‌های مساجد جنوب فارس همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی‌دارند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس به شکل ویژه در جهت مبارزه با این ویروس فعالیت می‌کنند که از جمله فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر، سطح مساجد و اماکن عمومی شهر، توزیع اقلام بهداشتی، خدمات‌رسانی به خانواده‌های کم درآمد در قالب توزیع بسته‌های غذایی و همکاری و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مرتبط برای اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا و به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری واگیر و همچنین اهمیت سلامت اعضای کانون‌ها، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و ... لغو و از ظرفیت مساجد برای آموزش نکات بهداشتی به عموم مردم استفاده می‌شود.

 

اخوت با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود، تصریح کرد: تولید محتوای مجازی نظیر ارائه سخنرانی، پخش دعا و نیایش، ترغیب خانواده‌ها برای انجام اعمال ماه‌ شعبان در منازل، اطلاع‌رسانی پیام‌های آموزشی و بهداشتی و مسابقات کتابخوانی از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که کانون‌های مساجد جنوب فارس در دستور کار خود قرار داده‌ است.

پایان پیام/ 656

نظر شما