شناسهٔ خبر: 39084226 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چگونه صاحب یک فروشگاه اینترنتی موفق شویم؟

وقتی در مورد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با افراد صحبت می‌کنیم، اغلب می‌گویند، دوست دارم این کار را انجام دهم، اما محصولی برای فروش ندارم! و با همین بهانه بارها بیخیال راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

ما هم این دغدغه را درک کرده‌ایم؛ اما نه به این معنی که با آن موافق باشیم. چون این تصور درست نیست و حالا می‌خواهیم راه حلی برای آن ارائه دهیم. نه تنها این دغدغه، که هر مانع دیگری که می‌بینید را هم می‌توانیم حل کنیم. البته فکر نمی‌کنیم الان، دغدغه‌ای بزرگ‌تر از این برای‌تان وجود داشته باشد. 

نمی‌دانیم شما جزو کدام دسته هستید. اگر محصولت را انتخاب کرده‌ای که چه بهتر، اما اگر هم هنوز ایده‌ای نداری هم هیچ اشکالی ندارد؛ چون قرار است در مورد آن هم صحبت کنیم. 

پس قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ دهیم که اصلا چه محصولی بفروشم؟!

ساخت فروشگاه اینترنتی

چه محصولی بفروشم؟

بسیاری از افراد در انتخاب محصول برای فروش آنلاین، دچار وسواس می‌شوند. مثلا می‌گویند ما که تأمین کننده نیستیم! یا اینکه کسی را سراغ نداریم تا از او محصول بگیریم. یا بیشتر از همه اینکه، من چه محصولی را انتخاب کنم که دیجی کالا آن را نداشته باشد؟! تا وقتی چنین فروشگاه بزرگی هست، چرا باید از من خرید کنند؟!

قبول دارید، که همۀ این‌ها باعث شده که بارها قید راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بزنید و به همان درآمد سابق خود قانع بمانید؟! هر تصوری که تا الان داشته‌اید را کنار بگذارید و به این فکر کنید که حتی با این شرایط هم می‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی پرفروش با درآمد میلیونی در روز باشید. نمونه‌های موفق زیادی دیده‌ایم که می‌گوییم!

محصول خاصی مدنظرتان نیست؟ همان سایت دیجی کالا را باز کنید. یکی از دسته‌ها را انتخاب کنید. سپس زیر دسته و یک محصول مشخص‌تر را انتخاب کنید. همین محصول می‌تواند یک ایده برای فروشگاه اینترنتی باشد. هر دسته و گروهی که انتخاب کنید چندین گزینه دارید. مثلا آیا می‌دانستید تنوع محصولات دیجی کالا بیش از 1 میلیون نوع محصول است؟!

حتی اگر یک صدم این را هم در نظر بگیریم، شما 10 هزار گزینه دارید! فقط اینکه حواستان باشد ترجیحا به سراغ محصولاتی که دیجی کالا روی آن تمرکز دارد، نروید. مثلا چه محصولاتی؟ 

گزارشی که خود دیجی کالا چند وقت پیش منتشر کرد، می‌گوید کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ، موبایل و پاوربانک بیشترین سهم فروش را دارد. پس اگر بخواهید روی این محصولات کار کنید، کارتان سخت می‌شود.

یک پیشنهاد: به‌جای اینکه بخواهید از همان اول یک فروشگاه بزرگ با انواع محصولات داشته باشید، بهترین کار این است که به‌سراغ یک محصول مشخص بروید. با این کار هم بهتر می‌توانید روی همان یک قلم کار کنید و هم خیلی راحت می‌توانید با غولی مثل دیجی کالا رقابت کنید. اگر باورتان نمی‌شود، همین حالا محصول "قاب گوشی" و "خرید گل" را سرچ کنید. می‌بینید که دیجی کالا رتبه 1 نیست. 

چگونه سایت فروشگاهی‌مان را راه اندازی کنیم؟

خب بعد از انتخاب محصول، احتمالا چالش بعدی‌تان، طراحی سایت فروشگاهی است. در این مرحله هم شاید پیش خود فکر کنید که من نه کدنویسی بلدم، نه مهارت و زمان کار با سایت را دارم؛ پس داشتن یک سایت فروشگاهی به‌دردم نمی‌خورد. 

این هم مثل قبلی، یک تصور اشتباه است. چرا؟ چون قطعا راهی وجود دارد که هیچ کدام از این مسائل را ندارد و آن استفاده از یک فروشگاه ساز است. چون برای طراحی سایت با فروشگاه ساز نه به دانش کدنویسی نیاز دارید، نه مهارت کار با سایت. یعنی حتی شمایی که تاکنون تجربه کار با سایت را نداشته‌اید به راحتی از پس آن بر می‌آیید. 

فروشگاه سازها کارتان را راحت کرده‌اند؛ چون نیازی نیست جداگانه هاست و دامنه بخرید. هر چیزی نیاز باشد را یکجا به شما می‌دهند. تازه علاوه بر آن، کل فرایند ساخت فروشگاه اینترنتی فقط چند ساعت طول می‌کشد. بعد از آن نیز، کار با سایت، بسیار راحت است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. پس به‌سادگی می‌توانید، چندین کار را همزمان انجام دهید. 

یکی از این فروشگاه سازها، که اتفاقا خیلی هم در کارش حرفه‌ای است، فروشگاه ساز پرتال است. یک تیم کاربلد که هم کامل به شما آموزش می‌دهند چگونه سایت‌تان را راه اندازی کنید؛ هم با پشتیبانی 24 ساعته همواره در کنار شما هستند. 

اگر مشتاق شده‌اید که فروشگاه اینترنتی‌تان را با این روش استارت بزنید، حتما «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی» را بخوانید. در این آموزش قدم به قدم و به زبان ساده، به شما یاد داده‌ایم که چگونه سایت فروشگاهی‌تان را خودتان بسازید. اجازه دهید خیلی خلاصه مراحل آن را نام ببریم. 

  1. .یک سایت آزمایشی  با کمک فروشگاه ساز پرتال ایجاد کنید. (یک فرصت تست رایگان 7 روزه دارید)
  2. .یک قالب مناسب و دلخواه برای فروشگاه انتخاب کنید. (بیش از 50 قالب)
  3. .سایت را فعال کنید. (یکی از بسته‌های فروشگاهی را انتخاب کنید، بخرید و یک آدرس برای سایت‌تان ثبت کنید)
  4. .محصولات را در ویترین فروشگاه بچینید. (همه چیز آماده است، فقط محصول و محتوا را باید آپلود کنید)

بعد از این 4 مرحله فروشگاه شما حاضر است. حالا دیگر باید با کمک روش‌های بازاریابی دیجیتال و ترفندهای فروش، فروشگاه‌تان را به درآمدزایی برسانید. 

چگونه بفروشیم؟

فروش محصول در سایت

تا اینجا شما یک فروشگاه اینترنتی دارید؛ اما نه به این معنی که از فردا سیل مشتری به سمت‌تان بیاید! چون بعد از این باید، فروشگاه‌تان را به افراد معرفی کنید. چگونه؟

با کمک روش‌های دیجیتال مارکتینگ، مانند سئو، تبلیغات گوگل، بازاریابی محتوا و بسیاری از تکنیک‌های دیگر باید سایت‌تان را به مشتریان نشان بدهید. اگر کمی صبور باشید و تلاش کنید، بعد از مدتی می‌توانید به‌راحتی بگویید که صاحب فلان فروشگاه اینترنتی پرفروش با درآمد فلان در ماه هستید. 

البته نگران نباشید، چون حتی در این مرحله هم می‌توانید از مشاوره کارشناسان پرتال استفاده کنید، شما می توانید روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 برای راهنمایی و مشاوره رایگان تماس بگیرید.

نظر شما